تبلیغات در اینترنتclose
روش هایی برای آمادگی در کنکور




ارسال پاسخ
تعداد بازدید 7
نویسنده پیام
sale50105010 آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضویت: 10 /9 /1398


روش هایی برای آمادگی در کنکور
اصول اساسي
۱ - اين روش بيشتر به گذشته توجه دارد. درب مشهد  چون ابتدا بايد امکانات خود را بشناسيد و براي اين کار هم بايد به گذشته توجه کنيد. بدون شناخت دقيق توانايي هايتان نمي توانيد الگو و برنامه واقع بينانه اي براي آينده تدوين نماييد.

اغلب برنامه هاي آموزشي از پيش تعيين شده ساختمان پیش ساخته  که شما و يا حتي افراد با تجربه تر براي روزها و هفته هاي بعد تنظيم مي کنيد، هرگز اجرا نمي شود. زيرا اين برنامه ها همگي يک اشکال اساسي دارند آنها برمبناي تواناييها و امکانات واقعي شما استوار نشده اند. معمولاً اين برنامه ها خوش بينانه و بلندپروازانه تنظيم مي شوند.کانکس ما نمي توانيم برنامه مطالعه و زندگي خود را فقط براساس آرزوها و تمايلات خودمان تنظيم کنيم. متأسفانه در ۹۹ درصد موارد حدس شما از تواناييهاي خودتان خوش بينانه است. به همين دليل معمولاً ارزيابي شخصي دو برابر واقعيت است.


۲ - برنامه هر کس مخصوص خود او و با ديگري متفاوت است. هر کس در زمينه بهره هوشي، پايه درسي، نقاط قوت و ضعف درس، اهداف آموزشي، عادات و روشهاي مطالعه، محيط و شرايط زندگي و تحصيل و ميزان اعتماد به نفس با ديگران متفاوت است و براي هر فرد بايد برنامه اي متناسب با ويژگيهاي خاص خود تنظيم گردد. الگوبرداري از کارهاي دوستاني که موفق بوده اند نيز چندان مفيد نيست. چه بسا کاري که براي کسي بسيار مفيد و مؤثر است براي ديگران کاملاً مضر باشد.


۳ - واحد زماني اين برنامه يک هفته است. يکي از عواملي که باعث اجرا نشدن برنامه هاي درسي مي شود تنظيم برنامه به صورت ساعت به ساعت يا روز به روز است. در حالي که در زندگي واقعي ما عوامل بسياري وجود دارند که موجب مي شوند ما نتوانيم هر روز در ساعت معين همان کاري را که مي خواهيم انجام دهيم، ولي مي توانيم اين ضعف را در روزهاي بعد جبران کنيم. به همين دليل يک هفته واحد زماني مناسبتري براي برنامه ريزي است.


اگر ما در طول يک هفته رفتار خود را بررسي کنيم بهتر مي توانيم به عدم تعادلهاي کار خود پي ببريم و افراط و تفريطها را در کار خود بشناسيم هنگامي که ساعات مطالعه دروس مختلف را در طول يک هفته جمع مي کنيم متوجه مي شويم که درسي را بيشتر يا کمتر از اندازه لازم مطالعه کرده ايم. هر کس اگر به حال خود گذاشته شود کاري را انجام مي دهد که بيشتر به آن علاقه دارد، همچنين هنگام درس خواندن بيشتر به مطالعه دروسي مي پردازد که در آن موفق تر بوده و نمره کمتري کسب کرده است. بايد هر درس را به اندازه اهميت همان درس و به طور متعادل مطالعه نماييم، و با توجه به قدرت و ضعف مان در آن درس ساعات مطالعه آن را تنظيم نماييم.


۴ - نقش فعال و خلاق در برنامه ريزي متعلق به شماست. هيچ کس به اندازه شما دلسوز و نگران سرنوشت شما نيست و هيچ کس به اندازه شما از جزئيات کار شما آگاه نيست. در اين روش شما مي توانيد ابتکارات و خلاقيتهاي خود را ابراز نماييد. اين خود شما هستيد که فعالترين نقش را در برنامه ريزي آموزشي تان داريد. مهم برخورد خلاقانه شما با برنامه ريزي اين است که خودتان انجام مي دهيد.


۵ - رقيب اصلي شما خودتان هستيد. رقيب شما ديگران نيستند، شما در طول سال جاري بايد با خودتان مسابقه بدهيد. بايد هر روزتان از روز قبل و هر هفته تان از هفته قبل بهتر و موفق تر باشد.


سال گذشته از چند درصد توانايي خود استفاده کرده ايد؟ متأسفانه بخش قابل توجهي از توانايي هاي ما به هدر مي رود و ما بدون آن که به اين موضوع توجه کنيم، در پي رقابت و مسابقه با ديگران هستيم سالم ترين، صحيح ترين و موثرترين نوع رقابت، رقابت انسان با خود است. ما بايد دائماً تلاش کنيم قابليتها و تواناييهاي خود را بيشتر و بيشتر محقق نماييم. براي ارزيابي صحيح از کار خود بايد دائماً با خود رقابت کنيد و رکوردهاي کمي و کيفي به دست آمده را ثبت کنيد. اگر شما بدانيد اين هفته چقدر مطالعه کرده ايد حتماً در هفته آينده تلاش خواهيد کرد ساعات بيشتري درس بخوانيد.

یکشنبه 10 آذر 1398 - 13:33
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :