دانلود فیلمclose
اسکیس و آموزش اسکیس




ارسال پاسخ
تعداد بازدید 15288
نویسنده پیام
3digheh آفلاین


ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس و آموزش اسکیس
دوستای عزیزم تو این تایپیک قصد براینه که هرکدوم از شما دوستان که تو این مباحث(اسکیس،راندو،پرسپکتیو،کروکی و...)سررشته دارین یا اطلاعاتی حتی شده جزئی دراختیار بقیه قرار بدین.البته میتونین عکسای که دراین مورد دارین هم تو این تایپیک قراربدین.
کلی بگم دیگه هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم.

منتظرهمتون هستم.





امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






چهارشنبه 03 آبان 1391 - 12:49
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahoora & mahdi_121 & setarehtrx & mehran1 &
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
 اسکیس
منظور از  اسکیس  sketch   طرح  اولیه  است
که به صورت سریع  و  غالبا  دست  آزاد  ترسیم
می شود .  بر خلاف کروکی که از  روی  واقعیت
است ، اسکیس  زاییده فکر و تخیلات معمار می
باشد  و در  واقع آوردن   فکر و اندیشه روی کاغذ
است . طرح کشیده شده در اسکیس معمولا با
رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود.
این هم یک نمونه اسکیس...







امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






چهارشنبه 03 آبان 1391 - 16:51
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahoora / razeshima / setarehtrx / mhds73 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
اسکیس ، به صورت سریع و غالبا دست آزاد ترسیم می شود . بر خلاف کروکی که از روی واقعیت است ، اسکیس زاییده فکر و تخیلات معمار می باشد و در واقع آوردن فکر واندیشه روی کاغذ است . طرح کشیده شده در اسکیس معمولاً با رنگ یا وسایل ترسیمی راندو می شود .
در دنياي معماري ، هر طرح يک سيستم محسوب می شود و اسکيس ؛ سیستمی آمیخته با نوعي بازي است . پس اسکیس خود یک بازی حرفه ای با ايده و موضوعات معماري محسوب می شود. و لازم هست دانشجو قبل از شروع ، به دقت در خصوص سيستم ، ايده و موضوع خواسته شده تمرکز کرده و به سرعت نوع و مسير طراحي خودش را تعيين کند .
اسکيس ، تنها ترسيم و ارائه نيست . براي درک صورت مسأله بايد زمان کافي صرف کنید ،خلاصه برداريکنید و به تصور ذهني کاملي از فضا برسید. اين زمان بين 15 تا 25 دقيقه مناسب به نظر مي رسد. پيش از شروع ، آرامش و مديريت صحيح زمان عامل رسيدن به موفقيت است. راندو و پرداخت بيش از اندازه ، بازگو کننده اين مطلب است که دانشجو در طراحي با مشکل مواجه شده و به جاي صرف وقت براي طراحي ، به راندو و بازي صرف با شيت پرداخته است ، ولي کار بدون راندو در ارائه ی مناسب نظرات طراح مشکل خواهد داشت . کامل بودن و به قول معروف "بسته به نظر آمدن"‌ شيت خوب است ، اما اين که شيت شما در انتقال اطلاعات ،خوانايي داشته و در برقراري ارتباط با بيننده موفق باشد ، بسيار مهم تر به نظر می آید.
با احترام کامل به تمامی قالب های فکری آموخته شده ی قبلی دانشجويان ؛ در اين نوع تمرين دانشجو می بايست با آزادانديشي تمام ، قدرت تخيل بالا و فرايند نونگر با بالابردن قدرت و تصور ذهني سيال و رشديافته ی خود طرحي نو درافکند و به هيچ عنوان ذهن خود را محصور در فرآيندهای ديکته شده ننمايد . بر اين اساس شيت نهايي ارائه شده ی یک اسکیس ، بيانگر طرحی کاملاً بديع و غيرتکراری بوده و در عين حال از گويايي کافی برای عملکرد خواسته شده برخوردار است .
همانگونه كه جهت ارايه يك متن ادبي از قلم و سخن استفاده مي كنيم و ارايه خوب آن بر حسب اينكه چگونه از كلمات بهره بگيريم و فكر را در قالب آن جاي دهيم ، مشخص خواهد شد . در معماري نيز وسيله ارايه ترسيم و طراحي مي باشد . كه بر حسب مهارت مان در نوع ترسيم مي توانيم محتوا و مفاهيم فكري معمارانه را در قالب يك طرح معماري به بيننده منتقل كنيم .اصول اوليه اسكيس در دروس پايه اي معماري گنجانده شده است . طراحي دست آزاد ، هندسه و پرسپكتيو ؛ عوامل اوليه جهت تمرين و بدست آوردن مهارت اوليه مي باشد .
اسكيس ، ارايه فكر اوليه اي است كه بتواند مفاهيم اصلي كار را نمايش دهد . بنابراين نه تنها در معماري بلكه در تمامي رشته هاي هنرهاي تجسمي نيز ارايه اسكيس از اهميت خاصي برخوردار مي باشد . ولي بهتر است هر رشته از وسايل تخصصي خود در ارايه آن بهره ببرند .
يك نقاش مي تواند انواع رنگ ها ، قلم موها و وسايل ترسيم را در اسكيس خود به كار ببرد . در صورتي كه يك معمار لزوماً نيازي به آن سبك ها و وسايل آن نقاش نخواهد داشت . ولي آنچه بديهي است اينكه مدت زمان طراحي و ارايه يك اسكيس بر حسب ابزار بكار رفته مي تواند متفاوت باشد . در هر صورت يك معمار موظف خواهد بود با ممارست و تمرین ، مدت زمان ارايه اسكيس را تقليل دهد و مهارت خود را به يك حداقل قابل قبول زماني و كيفي برساند . به همين منظور است كه در دانشكده معماري اسكيس را به صورت مسابقه با يك مدت زمان محدود برگزار مي كنند .
مهمترين عوامل دستيابي به مهارتهاي لازم و ارايه اسكيس موفق ، علاقه توأم با كوشش و تمرين مداوم است . اين دو عامل كمبود استعدادهای فرد را جبران مي كند . اگر چه استعداد عامل مهمي است كه پيشرفت انسان در هر زمينه ايي كه از آن برخوردار باشد در زمان كوتاه تر از حد طبيعي تضمين مي كند . ولي كمبود آن با دو عامل ذكر شده فوق جبران پذير است . تمرين در طراحي به خصوص طراحي دست آزاد قاعدتاً بايد قبل از شروع تحصيل در معماري آغاز كرد و اگر كسي پس از قبولي در رشته معماري تمرين در اين زمينه را آغاز كند و آنرا جدي بگيرد به سرعت می تواند از قابلیت های آن بهره گیرد .
عامل ديگري كه در مراحل اوليه ياري دهنده دانشجو در يادگيري اسكيس مي باشد ، مطالعه و مشاهده كارهاي خوب و تقليد از تكنيك و روش هاي بكار گرفته شده آنهاست .
مسلماً در مراحل پيشرفته اين روش كاربرد خوبي نخوهد داشت ، چون يك معمار پس از طي تجربه هاي گوناگون بايد خود به روش خاصي با كيفيت مطلوب دست يابد و به اصطلاح صاحب سبك شود . بنابر اين نحوه ارايه ی كارهايش نيز بايد شناسنامه داشته باشد .
اسکیس ؛ ارائه ی طرح اجمالی از یک منظر یا ساختار یک حجم است . که در عین موجز بودن ، باید شامل تمام زوایای طرح نیز باشد و به دست نمی آید ، مگر با نگاهی دقیق ، نافذ و موشکاف . سوای استعداد و توانایی ذهنی که امری حیاتی برای قدم نهادن به این راه و موفق شدن در آن می باشد . عامل اصلی و مهمتر از آن ، داشتن اعتماد به نفس بالا به خود و توانایی های خود و بعد در راستای آن ، تمرین و ممارست بسیار و خستگی ناپذیر است . زیرا عدم اتکا به نفس ، مانع اقدام و شروع به طراحی می شود و ادامه مسیر را مشکل و امکان پیشرفت را محدود و کم می کند .
برای ارائه ی اسکیس از تکنیک های راندو استفاده می کنیم . ولی تفاوت راندوی اسکیس با راندوی یک طرح معماری کامل در این است که در راندو معماری طرحمان با جزئیات بیشتری نشان داده شده است . و در اسکیس ، طراحی کلی است که در آن جزئیات را نشان نمی دهند.

امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






چهارشنبه 03 آبان 1391 - 16:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: sara / ahoora / elham20 / mahdi_121 / yalda1103 / mhds73 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
20 نکته در مورد رسم اسکیس و پرزانته آن ...


1 در رسم کار پرزانته بهترین نوع تعادل تعادل نا متقارن می باشد
2 برای رنگ امیزی کردن ابتدا سطوح بزرگ با رنگهای روشن رنگ آمیزی  می کنیم و تیره ترین رنگها همیشه متعلق به بنا می باشد.
3 در روز لبه های کوچکتر باید تیره شود و در غروب بلعکس
4 درخت ها در شب بدون رنگ و سفید می مانند.
5 درخت در روز : ابتدا قسمتی از درخت که رو به آفتاب است سفید و بدون رنگ می ماند سپس قسمت باقی مانده را با سبز روشن رنگ می کنیم سپس قسمت پشت در خت را که سایه دارد با سبز تیره می کشیم.
6 ابرها را طوری باید رسم کرد که چشم را به سمت بنا هدایت کند و خطوط ابر نباید در مسیر نقطه گریز باشند.
7 خطوط همگرا همیشه باید به سمت بنا باشد.
8 در رسم کردن پلان و رنگ کردن آن یا داخل پلان روشن باشد یا قسمت خارجی آن این کار باعث تاکید بر پلان می شود.
9 فضاهایی که نیاز به آرامش دارند مانند اتاق خواب با رنگهای سرد رنگ آمیزی شوند و فضاهایی که نیاز به جنب و جوش دارند مثل آشپزخانه از رنگهای گرم استفاده شود.
10 در پلان حتما باید سایه را نمایش داد.
11 در پلان متریال کف را با راندو کردن قسمتی از آن نشان می دهیم.
12 درخت ها را در پلان به ترتیب از جهت نور به بعد با رنگهای سفید ،  سبز روشن ،  سبز تیره ، تیره  نشان می دهیم .
13 در پلان درهای ورودی بنا را با یک فلش مشخص می کنیم.
14 خطوط دور پرسکتیو ها ، نماها و ... را همیشه با روان نویسهای  نوک پهن می کشیم.
15 در رسم تنه ی درخت باید خطوط بازی کنند و خطوط نامنظم باشند.
16 اصل تضاد در رنگ ها ( کنتراست ) باید در بنا باشد تا بنا جلب توجه کند.
17قسمت هایی از بنا که به نور نزدیکترند باید روشنتر رسم شوند.
18 وقتی ما از یک جای پر نور به یک جای کم نور نگاه می کنیم شیشه دارای انعکاس می باشد.
19 عکس محیط در شیشه ها باعث جذاب شدن کار می شود.
20 برای نشان دادن شیشه در روز از خطوط مورب که بین آنها سفید باشد استفاده می کنیم و شیشه معمولا با رنگ آبی نشان داده می شود.


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






پنجشنبه 04 آبان 1391 - 17:43
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 8 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / ahoora / mehrsa / elham20 / rose / mahdi_121 / yalda1103 / mhds73 /
setare آفلاین



ارسال‌ها : 553
عضویت: 29 /3 /1391
محل زندگی: بهشت
سن: 20
شناسه یاهو: A&S
تشکرها : 719
تشکر شده : 627
اسکیس
   


    برای اسکیس تعاریف متعددی را می توا ن بیا ن کرد :


اسکیس در حقیقت انجماد یک ایده د رحال عبور از ذهن است .


اسکیس طراحی تند , سریع و ساده است .


اسکیس یک ابزار است تا ما بتوانیم ایده ها و افکار درون ذهنمان را به ظهور برسانیم .


اسکیس باز گو کننده یک سلسله تفکرات است که در ذهن معمار یا طراح وجود دارد و از طریق فرآیند طراحی به واقعیت می پیوندد .


اسکیس طراحی دست آزاد است ، دستی فارغ از هرگونه ابزار ،  جز قلم برای کشیدن ، دستی توانمند و هماهنگ با ذهن .


[tr][td]
ویژگی های یک اسکیس



[/td][/tr]


یک اسکیس می تواند نحوه فکر کردن طراح را نسبت  به موضوع طراحی بیان کند .


اسکیس به دور از هرگونه دروغ است و ما صادقانه هر آنچه که در ذهن خود می بینیم را به روی کاغذ می آوریم .


اسکیس نوعی بیان معماری و بهتر از آن معمارانه است و از اصالت بالایی در این رشته و سایر رشته های هنر های تجسمی بر خوردار است و ابزار مناسبی  برای خلق و بیان ایده ها می باشد .


ذات اسکیس طراحی تند ، سریع می باشد ، پس گاهی ممکن است که یک اسکیس دارای خطوط زیاد باشد .


اسکیس ها  کمک خواهند کرد تا ما بیشتر در مورد ایده های خود فکر کنیم و آن ها را بررسی نماییم و بیشتر به پرورش و رشد آن ها بیاندیشیم .


گاهی اوقات  در برخی  از اسکیس ها و اتود های   شخصی و اولیه ممکن است اغراق   وجود داشته باشد  البته این مورد در مراحل اولیه  کار امری است شخصی و  برگرفته از بینش طراح ،  که در مراحل بعدی بر طرف خواهدشد.





امضای کاربر :
دوشنبه 08 آبان 1391 - 22:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از setare به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / 3digheh / ahoora / elham20 / yalda1103 / mhds73 /
shahin آفلاین



ارسال‌ها : 228
عضویت: 11 /6 /1391
محل زندگی: کرج
شناسه یاهو: bestboy.shahin2yahoo.com
تشکرها : 18
تشکر شده : 300
اسکیس
فقط میدونم اسکیس زاده تخیله!!!!!

دوشنبه 22 آبان 1391 - 00:05
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از shahin به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: yalda1103 / mhds73 /
ehsan-mc3 آفلاین



ارسال‌ها : 1
عضویت: 25 /8 /1391
محل زندگی: مشهد


اسکیس
سلام دوستای گلم.یه تحقیق دارم موضوعش اینه:فضای نشیمن داخل خانه از لحاظ معماری چطوری باید باشه؟؟؟

کی میتونه کمکم کنه؟؟؟

پنجشنبه 25 آبان 1391 - 19:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
نقل قول از ehsan-mc3
سلام دوستای گلم.یه تحقیق دارم موضوعش اینه:فضای نشیمن داخل خانه از لحاظ معماری چطوری باید باشه؟؟؟

کی میتونه کمکم کنه؟؟؟


سلام.دوست خوبم اگه تو جای دیگه ومناسبتری سوالتو عنوان کنی بهتر نتیجه میگیری.

امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






شنبه 27 آبان 1391 - 17:25
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / ahoora / mhds73 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
اسکیس درخت و فیگــــــــور انسان

چندتا عکس از درختای مختلف و فیگور انسان برای درک و بیان...






امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






دوشنبه 20 آذر 1391 - 13:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / ahoora / mehrsa / elham20 / rose / mahdi_121 / yalda1103 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
آموزش سایه زدن در پرسپکتیو

یعنی کلیه سایه های ایجاد شده موازی با خط زمین هستند
برای سایه زدن از یک نقطه شروع میکنیم نقطه ای که روی زمین قرار دارد دقیقا سایه اش زیر خودش قرار دارد مانند نقطه B  در شکل زیر.......
ما میخواهیم ابتدا سایه میله AB  را بکشیم چون نقطه A  و B در یک راستا هستند پس سایه آنها هم در یک راستا هستند و چون منبع نور دقیقا موازی با پرده تصویر میباشد سایه های ایجاد شده نیز باید موازی با پرده تصویر و خط افق باشند .... پس از نقطه B موازی با پرده تصویر و خط افق یک خط چین رسم میکنیم که نشان میدهد سایه نقطهA  در یک جایی روی همین خط چین قرار دارد.....

یکی دیگر از عوامل موثر در بدست آوردن مکان سایه نقطه A  زاویه تابش است
یعنی نور منبع با چه زاویه ای بر زمین میتابد .... در شکل زیر ما زاویه را 45 درجه فرض میکنیم ... توجه داشته باشید هر چه زاویه تابش کمتر باشد یعنی منبع نور عمودتر است بر زمین و شی و درنتیجه سایه میله ما کوچکتر میشود و به عبارتی سایه نقطه A به نقطه B  نزدیکتر  وبالعکس.....
در این مرحله یک پرتو نور ( پرتوی که از سر میله عبور کرده و مرز سایه و نور  را نشکیل میدهد) با زاویه 45 درجه رسم میکنیم و آن را امتداد میدهیم تا جایی که پاره خط نقطه چین شده را قطع کند هر کجا قطع کرد آن نقطه میشود سایه نقطه A مانند شکل زیر

حال بین نقطه بدست آمده وسایه نقطه B  کاملا در سایه قرار دارند و به عبارت دیگر فاصله بین این دو نقطه می شود سایه میله AB وباید آنرا سایه بزنیم مانند شکل....

توجه داشته باشد که کل فضای موجود پشت میله تا آخرین پرتو در سایه قرار دارد مانند شکل زیر

هم اکنون ما یاد گرفتیم که چگونه یک میله را سایه بزنیم .... حال میخواهیم طبق شکل زیر صفحه  ABCD رو سایه ا را ترسیم کنیم

آنچه معلوم هست اینست که این صفحه از دو میله تشکیل شده که ما کافیست سایه این دو میله را طبق روش بالا بدست بیاوریم بعد فضای بین آن  دو را سایه بزنیم طبق مراحل زیر که به صورت تصویری بیان شده:

======================

==================

==================

همانطور که مشاهده میکنید محدوده سایه سطح مورد نظر  بدست آمد
هم اکنون قصد داریم سایه شکل زیر را ترسیم کنیم

برای این منظور ابتدا باید شکل مورد نظر را تفکیک کنیم به سطح ها و سطح حای آن را به میله های تشکیل دهنده.... البته توجه باید کرد طبق جهت منبع نور ، ما با سطح های سر وکار داریم که در سایه قرار میگیرند ... مانند شکل زیر

همانطور که در شکل بالا مشخص شده سه سطح که با رنگ های مختلف تفکیک شده اند در معرض نور نبوده و تشکیل سایه میدهند و ما باید سایه هر کدام از آنها را طبق روش گفته شده بزنیم که ابتدا سطح نارنجی رو انتخاب میکنیم که خود سطح نارنجی از دو میله تشکیل شده

حال شروع به زدن سایه سطح نارنجی شکل میکنیم (طبق روش گفته شده در بالا)
مراحل به صورت تصویری

==============

در مرحله بعد سایه سطوح دیگر یعنی آبی و سبز را نیز ترسیم میکنیم طبق مراحل زیر

==========
نکته : سایه سطح آّبی رنگ در پشت شکل قرار میگیرد و فقط قسمتی از آن قابل رویت است مانند شکل

و در ادامه برای سطح سبز رنگ ما  سایه دو میله این سطح را بدست آورده ایم (یکی مشترک با سطح نارنجی و دیگری مشترک با سطح آبی) پس نیازی به انجام مراحل بالا نیست و طبق شکل زیر کافیست سایه نقاط F و G را داشته باشم که قبلا بدست آورده ایم

==============

===========

و در نهایت از لحاظ بصری و از دید ما شکل نهایی

دوستان عزیز در ایزو متریک و دی متریک امتداد سایه های لبه های افقی شکل موازی با محور X و Y  هستند ولی در یک نقطه ای  و دو نقطه ای به سمت نقطه گریز میروند دقیقا همانند پاره خط های شکل و خطوط فرضی  که برای رسم ارتفاع میکشیم

منبع:لابی معماران اسرار


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






دوشنبه 20 آذر 1391 - 13:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 8 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elham20 / maybody / ahoora / mehrsa / rose / nazaninbanoo / yalda1103 / mhds73 /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
پرسپکتیو یک نقطه ای
پرسپکتیو یک نقطه ای



اگر دوربين عکاسي را کاملا عمود بر زمين و موازي با ضلع
روبرويي  يک ساختمان قرار دهيم و  يک عکس بگيريم . نتيجه بدست  آمده يک
تصوير با  پرسپکتيو يک نقطه اي ميشود  يعني همه ديوارها و ضلع هاي ساختمان
به سمت يک نقطه  حرکت ميکنند

و به معنای ديگر محور ايکسX  ساختمان موازي با صفحه دوربين عکاسي  و
محور Z  که همان ارتفاع  ساختمان است نيز  موازي با  صفحه دوربين عکاسي 
هستند وتنها محوري که  صفحه دوربين را قطع ميکند و به سمت ما مي آيد  يا به
اصطلاح از ما دور ميشود و به سمت نقطه گريز ميرود محور Y است

از اين جهت به اين نوع پرسپکتيو ، پرسپکتيو يک نقطه اي ميگويند زيرا همه اجزاي در راستاي محور Y به سمت يک نقطه مي روند

ابتدا به تعریف چند موضوع می پردازیم

خط p.p ............................. پرده تصویر

خط HL ............................. خط افق

خط GL ............................. خط زمین

نقطه sp ........................... چشم ناظر

نقطه vp ......................... نقطه گریز





P.P  پرده تصوير است که شکل بر روي
آن ترسيم يا بوجود ميآيد که در انسان همان چشم ميشود و در مثال بالا همان
لنز يا صفحه دوربين عکاسي مي باشد

خط افق H.L: خطي است که در راستاي ديد
ماست و هميشه vp ( نقطه گريز ) بر روي آن قرار دارد و در پرسپکتيو يک نقطه
اي در راستاي sp (ناظر‌) قرار دارد. خط افق به ميزان قد ناظر بستگي دارد
بعنوان مثال خط افق ديد يک پسر بچه از خط افق ديد يک فرد قد بلند در سطح
بالاتري قرار دارد

خط زمينG.L : همان زمين زير پاي ناظر است که شي بر روي آن قرار دارد

نکته: هر چقدر قد ناظر بلند تر باشد فاصله بين خط افق و خط زمين از ديد او بيشتر است و بلعکس

براي ترسيم يک شي در نماي پرسپکتيو ابتدا بايد پلان شکل را ترسيم کنيم و سپس ارتفاع آن را

بدين منظور مانند شکل زير خطوط مورد نياز را ترسيم و پلان شي مورد نظر را
در پشت پرده تصوير قرار ميدهيم و با حروف لاتين براي سهولت کار نامگذاري
ميکنيم (  توجه شي ما ميتواند از پرده تصوير فاصله بگيرد که ما پيش فرض شکل
را چسبيده به پرده تصويير  قرار ميدهيم )



فاصله خط افق H.L با خط زمين G.L برابر
است با قد ناظر که معمولا آن را 2 متر  تصور ميکنيم و بخاطر بزرگي اعداد 
کليه واحد ها را به نسبت مساوي ( مثلا  یک صدم )  کوچک ميکنيم

فاصله ناظر S.p  با شکل را هم به طور پيش فرض 3 متر لحاظ ميکنيم و بر روي کاغذ آن را بافاصله 3 سانتي  مشخص ميکنيم



 اولين مرحله بدست آوردن نقطه گريز است 
که طبق شکل زير  از  ناظر خطي عمود ميکنيم به خط افق و هر کجا خط افق را
قطع کرد آن نقطه را نقطه گريز V.P نامگذاري ميکنيم



مرحله بعدي بدست آوردن  پاره خط هاي AC و BC  است که ابتدا بايد نقاط A  وB را که روي پرده تصوير قرار دارند بدست بياوريم ،

به طوري کلي براي بدست آوردن تصوير يک نقطه (نقطه ای که بر روی پرده تصویر
است ) ابتدا از نقطه مورد نظر وصل ميکنيم به نقطه ناظر  S.P تا  پرده تصوير
را قطع کند، سپس از همان نقطه طلاقي با پرده تصوير خطي عمود ميکنيم به خط
زمين و نقطه بدست آمده بر روي خط زمين تصوير همان نقطه در نماي  پرسپکتيو
ميشود 

نکته : کلیه نقاط موجود در شکل که
بر روی پرده تصویر قرار نگرفته اند را  به روش بالا بدست می آوریم  با این
تفاوت که عمود نمیکنیم بر خط زمین بلکه عمود میکنیم بر پاره خطهای که
میدانیم نقاط روی آن قرار میگیرند 

چون نقاط A و B  چسبيده به پرده تصوير هستند محل برخورد خط اتصال
آن به ناظر با پرده تصوير دقيقا  همان نقاطAو B ميشود پس ميتوان به صورت
قراردادي زين پس برای بدست آوردن تصویر نقاطی که بر روی پرده تصویر هستند
از خود همان نقاط مستقیم عمود کنیم بر روی خط زمین ...

حال از نقطه  A به نقطه گريز V.Pوصل
ميکنيم و همين کار را براي نقطه B انجام ميدهيم زيرا هر دو نقطه امتدادشان
به سمت نقطه گريز ميرود.... هم اکنون ميدانيم که پاره خط AC   بر روي خط
سمت راست و پاره خط  BD بر روي خط سمت چپ قرار دارند





مرحله بعدي مشخص کردن
جاي نقاط  D  و  C بر روي دو خط ذکر شده  در بالا( B  V.P   و  A  V.P)
است تا اندازه اين دو پاره خط بدست بيايد

طبق قسمت گفته شده در مرحله قبل نقطه D را بدست مي آوريم با اين تفاوت که
هر کجا خط عمود شده پاره خط B V.P را قطع کرد آن نقطه  ميشود نقطه D چون
نقطه D شکل ما بر روي اين پاره خط قرار دارد نه خط زمين

نقطه  C را نيز ميتوان از همين روش بدست آورد ولي چون نقطه C  با D در يک
راستا و موازي خط افق H.L هستند ميتوانيم براي سريعتر رسم کردن از نقطه D
که بدست آورده ايم خطي به موازات خط افق رسم کنيم و هر کجا که پاره خط A
V.P را قطع کرد نقطه C شکل ما بدست آيد مانند شکل



در اين مرحله تقريبا
کار کشيدن پلان شکل تمام شده و فقط کافيست نقاط بدست آمده را به همديگر وصل
کنيم تا پلان شکل در نماي پرسپکتيو مشخص شود مانند شکل



مرحله آخر ارتفاع دادن به شکل است در نماي پرسپکتيو فقط بر روي پرده تصوير ارتفاع به اندازه واقعي ديده ميشود

بعنوان مثال اگر شکلي  2 سانتيمتر ارتفاع داشته باشد فقط مجازيم نقاطي که
بر روي پرده تصوير قرار گرفته اند  را ارتفاع 2 سانتيمتري به آنها بدهيم
براي بدست آوردن ارتفاع نقاط ديگر مانند C  ابتدا از نقطهA که بر روی پرده
تصویر قرار گرفته،  بر فرض اينکه ارتفاع شکل 2 سانتیمتر باشد به صورت عمود
به اندازه 2 سانتيمتر ارتفاع ميدهيم و سپس آن را به نقطه گريزV.P وصل
ميکنيم ( طبق شکل )حال ميدانيم کليه نقاط موجود بر روي پاره خط AC
ارتفاعشان  از خط وصل شده بالاتر نيست و براي بدست آوردن ارتفاع نقطه C
کافيست از نقطه C  به صورت عمود ارتفاعي تا خط ذکر شده ترسيم کنيم طبق شکل
زیر



آموزش ارتفاع در بخش پرسپکتیو دو نقطه ای به

امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
دوشنبه 20 آذر 1391 - 20:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / 3digheh / ahoora / mehrsa / nazaninbanoo / yalda1103 / mhds73 /
sadegh_aria آفلاین



ارسال‌ها : 2
عضویت: 22 /9 /1391
محل زندگی: اصفهان
شناسه یاهو: sadegh_aria@yahoo.com

تشکر شده : 3
اسکیس
مرصی اض کثایی که ای
این وبلاگو راح انداختن. خیلی جالب بید  

چهارشنبه 22 آذر 1391 - 14:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از sadegh_aria به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / yalda1103 /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157

موزش رسم دایره در پرسپکتیو یک نقطه ای






برای رسم دایره در اولین مرحله باید مربع محاط دایره را رسم کنیم

سپس قطر های مربع را که از مرکز دایره عبور میکنند را رسم میکنیم مطابق شکل:















حال کافیست طبق اصول پرسپکتیو یک نقطه ای مربع ABCD رو رسم کنیم به اضافه قطر های آن مانند شکل زیر:



 

در مرحله بعد شکل رو به صورت زیر نقطه گذاری میکنیم طوری که هشت نقطه داشته باشیم



در شکل بالا نقاط یک و سه و پنج و هفت بر روی اضلاع مربع قرار دارند و آنها را طبق روش  یک نقطه ای بدست میاوریم

همانند شکل زیر



تنها نقاطی که باقی مانده و باید آنها را بدست بیاوریم نقاط هشت  و شش و چهار   و دو میباشند

که بدین منظور  ابتکار عمل بخرج داده و طبق شکل زیر دو پاره خط بنفش رنگ رو رسم میکنیم طوری که از نقاط ذکر شده عبور کنند



باز به راحتی و به روش یک نقطه ای دو پاره خط بنفش رنگ رو در نمای پرسپکتیو رسم میکنیم طبق شکل زیر



هم اکنون کار تمام شده است ما تمامی نقاط را داریم نقاط 8 و 6 و 4 و2 
را هم از محل طلاقی خطوط بنفش با قطرهای مربع بدست می آوریم و طبق شکل زیر
ما هر 8 نقطه را رسم نموده ایم


و فقط کافیست کمان های دایره را ترسیم کنیم که با کمک پیستوله  اینکار رو انجام میدهیم



شکل پایانی










امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
چهارشنبه 22 آذر 1391 - 20:51
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / ahoora / nazaninbanoo /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
تعریف اسکیس
بیان لحظه ها و تفکرات و آنچه یک هنرمند و یا معمار می اندیشد. اسکیس یعنی طراحی سریع. اما مفهوم اسکیس در واقعیت , نشان دهنده تفکرات، اطلاعات و هدف معمار است و به سه نوع تقسیم می شود:

1- اسکیس خاص (شخصی)
2- اسکیس مفهومی
3- اسکیس عام

اسکیس به معنای طراحی سریع ، ساده و گویا از هر منظری می باشد و به مثل چون صاعقه ای است که به لحظه ای کوتاه ، فضایی را در برابر دیدگان ناظر روشن و عریان می سازد . اسکیس ، پی رنگ و طرح اولیه هر تصویر است که پیش چشم داریم و نسبت مستقیم با عمق نگاه و اندیشه و قوت قلم طراح دارد و چگونگی نگریستن به پیرامون و پیرایه ،عاری از تکلف وبا قوت ،دیده ها - و حتی نا دیده ها - را بر صفحه منتقل کردن است .
اولین گام موفقیت در اسکیس این است که صادقانه و بدون در نظر گرفتن هر واسطه ای شروع به طراحی کرده ، و تمام حس خود را روی کاغذ پیاده می کنیم .
مطالعه روند طراحی اساتید دوره گذشته و معاصر ضروری است به نحوی که دانشجو با ویژگی طرح حالات و روحیات طراح آشنا شود ، آنها را حس کند و نیز از روی طرح ها تمرین نماید .
گامهای موفقیت برای اسکیس
تقلید
جمع آوری
اعتماد به نفس
خلق کردن
رهایی
تمرین
پایداری وتحمل
نقد کردن
پیشرفت
سهیم شدن
در بین معماران مدرن ، اسکیس های آلتو سریع و به روش های گوناگون ترسیم شده است و با مهارت خاصی موضوع را بررسی می کنند . در این حالت ،دست و چشم و ذهن کاملاً متمرکز هستند . اسکیس ها ، سطح پیشرفت ، تخصص و وضوح افکار آلتو را نشان می دهند .
بسیاری از معماران ، فنون اسکیس خود را تا حدی گسترش می دهند که بتوانند ساختار اصلی ، تیره - روشن و جزئیات یک اسکیس را سریع و با کمترین تلاش ارائه کنند . یکی از این فنون ، روش مؤلف است . روش های مقدماتی سریعی که او در نحوه ارائه نهایی طرح های خود استفاده می کند .


منبع:مرکز تخصصی معماری ایران(آرتور آذری)


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






پنجشنبه 07 دی 1391 - 12:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahoora / elham20 / yalda1103 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
طریقه گرفتن مداد
شیوه های بسیاری برای گرفتن مداد هست اما نکته کلیدی این است که وقتی اسکیس می زنید مداد را طوری بگیرید که راحت یاشید.مداد را مثل وقتی که می خواهید چیزی بنویسید،نگیرید زیرا در این حالت ،مداد را سفت و محکم می گیریم در حالی که هنگام اسکیس زدن،دست باید نسبتاً آزاد و راحت باشد .حدود دو تا سه سانتی متر بالاتر از سر مداد را بگیرید.در این حالت با انگشت شست و دو انگشت اولی مداد را می گیریم .بدین ترتیب مداد،به راحتی روی انگشت سوم قرار می گیرد. انگشت دوم و شست برای ثابت نگه داشتن مداد و جلو گیری از سر خوردن آن است.
معمولاً ارتباط بین انگشت اشاره و شست،نوع خطوط و سبک اسکیس را مشخص می کند.سر این دو اگشت حکم تکیه گاه مداد را دارند.وقتی نسبتاً به هم نزدیک باشند،انگشت ها به سمت داخل خم می شود بنا براین حرکت (جابه جایی)مداد محدود به اندازه ای است که انگشتان می توانند باز شوند.این حالت کاملاً شبیه به حالت نوشتن است.برای کشیدن خط پرداز و جزییات اسکیس این حالت کاربرد دارد و باعث می شود هنرمند کنترل بیشتری روی مداد داشته باشد تا اشتباهات به حداقل برسند.
حالت نوشتن:

محکم گرفته می شود.

انعطاف پذیر نیست.

انگشتان به سر مداد خیلی نزدیک است.


حالت اسکیس زدن:

دست آزاد گرفته می شود.

انعطاف پذیر است.

انگشتان از سر مداد فاصله دارند.


حالت دوم زمانی است که سر انگشت دوم و شست دور از هم باشند و معمولاً به جای آنکه به سمت داخل خمیده باشند، راست هستند.به این ترتیب حرکت مداد بیشتر می شود.با باز کردن انگشت دوم و سوم و حرکت آنها به سمت بالا و پایین خطوطی به بلندی شش ،هفت سانتی متر می توان کشید.همچنین دراین حالت هنرمند می تواند مداد را از پهلو بگیرد و از تمام سر مداد حداکثر استفاده را ببرد.یکی از نتایج این طرز گرفتن مداد ،کشیدن خطوط پهن است .چرا که به راحتی می توان تمام انگشتان را باز کرد ،در نتیجه مداد،نرم و آرام روی کاغذ حرکت می کند.زاویه و درجه انعطاف پذیری مداد باید با دست هنرمند تنظیم شود،شخص می تواند بدون درنگ یا وقفه از حالت اول به حالت دوم تغییر حرکت دهد.
در حالت سوم گرفتن مداد درست مثل گرفتن کاردک بتونه کاری یا ازار دیگری شبیه آن است.مداد بین انگشت شست و انگشت دوم گرفته می شود.در این حالت هرگونه حرکت انگشت یا دست حذف می شود،بنا بر این بیشتر برای کشیدن خطوط بلند و پهن مناسب است.کل ساعد نیز به کار گرفته می شود تا حداکثر امکان را برای هنرمند فراهم کند.با توجه به اندازه کاغذ مورد استفاده و وسعت حرکت بازوی هنرمند،خطوط کشیده شده با این روش،به بیش از یک متر نیز می تواند برسد همچنین در این حالت می توان خطوط اسکنه ای ایجاد کرد .کافی است مداد را در دست بگیرید و با ضربات کوتاه و ناگهانی به سمت بالا و پایین،این خطوط را ایجاد کنید.
فشار دست
میزان فشار بر مداد همان چیزی است که به خط روح و ظرافت می بخشد.ضربات و خطوط بدون فشار ،ساده و یکنواخت می شود.خط ساده ای که با قلم و مرکب کشیده می شود می تواند بسیار زیبا باشد بویژه زمانی که خطوط یکنواخت و یکدست هستند.این نوع یکنواختی در خط سبب وضوح و صراحت اسکیس می شود.مداد شبیه قلم نیست و خطی که با آن کشیده می شود مثل خط قلم،یکنواخت نیست.مداد با مغزی سخت در مقایسه با مغزی نرم می تواند خطی نسبتاً یکنواخت ایجاد کند.اما زیبایی اسکیس مدادی به خاطر توانمندی هنرمند در اعمال فشار بر مداد به منظور تغییر در کیفیت خطوط است.حرکات خط پردازی )ضربه ای) ،کشیدن به سمت بالا ،چرخشی،همچنین حرکت ناگهانی مچ و آرنج و تغییرات ناگهانی زاویه سر مداد، در ایجاد تنوع و منحصر به فرد بودن اسکیس های مدادی نقش دارند.
با مداد باید مانند ابزار توانمندسازی حرکات دست،بازو و انگشتان رفتار کرد.گذشته از همه اینها،تنها از طریق این برخورد های حسی است که اسکیس به وجود می آید.روش اسکیس زدن فقط شامل حرکت دستی که مداد را گرفته،نمی شود بلکه ارتباط حسی سراسری از چشم به مغز و دست برقرار می شود .باتدا با چشم [شی ء مورد نظر را]مشاهده و باز بینی می کنیم سپس با کمک مغز و چشم آن را ساده می کنیم،دست هم آنچه را که مغز با دلیل ،ذخیره کرده،[روی کاغذ] ثبت می کند.مجدداًچشم ها آنچه را دیده ،ارزیابی می کند تا تصویر ذهنیمان از هر جهت شبیه همان چیزی باشد که در ابتدا دیده ایم.تغییرات لازم صورت می گیرد و دوباره همه چیز ارزیابی می شود.در یک کلمه:این [مراحل]،فرآیند اسکیس زدن است بی تردید اسکیس زدن فرآیندی ذهنی و کاملاً شخصی و خصوصی استًفشار آوردن بر مداد نیز اینگونه است یعنی استاندارد علمی ای وجود ندارد تا فرد میزان فشار را با توجه به نوع سر مداد تنظیم کند و اساس آن متکی بر آزمون و خطاست چرا که از اشتباهات و موفقیت هاست که درس می گیریم .برای دست یابی به الگویی منسجم و تلاش برای حفظ آن باید پیوسته این کار (آزمون و خطا) را انجام داد.
میزان فشار بر مداد و صحیح انجام دادن آن رویای هنرآموزان مبتدی است.پی بردن به این موضوع به زمان و دل بستن به کار نیاز دارد،راه میان بری برای آن وجود ندارد جز آنکه باید تجربه کرد و آموخت.
در واقع شگردهای زیادی وجود ندارد تا فردی بتواند میزان فشار و نیروی [وارد بر مداد] را بیاموزد.نکته کلیدی نحوه گرفتن مداد است.از آنجا که سر انگشتان به مداد فشار وارد می کنند بنا بر این طرز گرفتن مداد و تماس انگشتان با مداد بسیار مهم است. میزان فشار وارد بر مداد ارزش سایه روشن را مشخص می کند.برای ارزش رنگی تیره تر مقاومت کمتری لازم است و بر عکس.تغییر و تنوع در سایه های مدادی به طور کامل به توانایی هنرمند در کم و زیاد کردن فشار در لحظه مناسب بستگی دارد.این موضوع مانند چگونگی نگه داشتن مداد نیست که شخص بتواند سریع بیاموزد،بلکه باید آن را با تجربه به دست بیاورد.
مداد راحت ترین وسیله برای تمرین و آموختن اسکیس است.با وجود این،برای کسب مهارت،تمرین با مداد خیلی سخت است چرا که مداد ویژگی های خاصی دارد.در عین حال ،این مساله نباید شما را از آموختن اسکیس با مداد دور کند،بر عکس امیدوارم ویژگی های مداد شما را جذب این ابزار کند.
خط و خط پرداز(استروک)
خط عبارت است از رشته ی بلند و پیوسته باپهنایی یکسان،درحالی که خط پرداز(استروک ها)نسبتاَکوتاه است و ازخط های شکسته با پهناهای متفاوت تشکیل شده است.خط ،نتیجه ی حرکت مداد و باقی ماندن اثر آن روی کاغذ است و درحقیقت خط ظریف و یکنواخت است .در حالی که خط پردازها با حرکت ضربه ای مداد ایجاد میشود و اغلب پر رنگ و حساب شده اند.
در اسکیس از خط برای مشخص کردن لبه های مکانی و توصیف شی مورد نظر استفاده میشود .پهنای متفاوت خط با تنظیم زاویه ی سر مداد به راحتی به دست می آید. به لحاظ نظری نوک مداد سخت خط باریک و کمرنگ و نوک مداد نرم خط تیره و ضخیم ایجاد میکند.البته با استفاده از مداد نرم درجه یک می توان خطوط متفاوتی کشید بنابر این داشتن مجموعه ای از مدادها با سرهای متفاوت ضروری به نظر نمی رسد و یکی یا دو مداد ساده برای ایجاد چنین شگردهایی (انواع خطوط)کافی است.
در اسکیس،همیشه شیوه های مناسبی برای ایجاد تنوع در پهنای خطوط و اجتناب از یکنواختی وجود دارد.برای مثال،خطوط نیمرخ (خطوط ضخیم تر)از نظر بصری باعث می شود تا شیئ از پس زمینه جدا شود ،همچنین به دید سه بعدی شیئ نیز کمک می کند.خطوط با پهنای متفاوت حس عمق و فضا را بهتر منتقل می کند،این امر،بخصوص در اسکیس هایی که از مناظر زده می شود،آشکار است.
اسکیس زدن
هدف نهایی اسکیس،برداشت گرافیکی درست از تصویر [مورد نظر]است.گرچه،شیوه تفسیر و ارائه ،موضوعی جداگانه است و هر هنرمند برای بیان آن روش های خود را به کار می گیرد. اما نتیجه نهایی اسکیس ،اغلب تحت تاثیر برخی استانداردهای مورد قبول قرار می گیرد.اسکیس باید تا حدی واقعی به نظر بیاید و موضوع کشیده شده تا اندازه ای باید قابل تشخیص باشد.برای مثال،در سطحی ساده تر ،اسکیس درخت قاعدتاً شبیه درخت باشد نه یک شخص .و در سطوح پیشرفته ،درختی کهنسال نباید شبیه به نهال باشد .تنه و شاخ و برگ آن باید به نحوی ،مشخص کننده سن درخت باشد.خانه ای با نمای سنگی باید به گونه ای طراحی شود که قسمت های باریک بین سنگ ها و سیمان مشخص و واضح باشد.
مشاهده و ثبت
به منظور برداشت صحیح از تصویری که می خواهیم اسکیس بزنیم،باید زمانی را صرف کنیم و آن را به دقت مشاهده کنیم.اولین گام پراهمیت در زدن اسکیس مناسب،مشاهده دقیق تصویر مورد نظر است.این عمل باید دقیق و سریع اتفاق بیفتد.مشاهده مکرر و ثبت[تصویر مورد نظر]نیا زبه درک صحیح موضوع دارد.گاهی برای اطمینان از برقراری رابطه ای مناسب،برای آنکه موضوع مورد نظر به درستی به تصویر کشیده شود نیاز به اندازه گیری داریم.اسکیس از مناظر(به ویژه درختان) بهترین روش برای نشان دادن اهمیت مشاهده و ثبت است.این دو مزیتی باور نکردنی برای طراحان دارد چرا که تصویر با تناسب های دقیق در حکم بانک اطلاعات بصری است و برای کارهای بعدی می تواند منبع الهام و ایده به شمار آید.
اسکیس از مناظر
اسکیس از منظره ای ساده،اغلب شامل این اجزا است:درخت،بوته،زمین،تپه،آب و برخی اجزای ساخته دست بشر ،مثل خانه.اسکیس از منظره ای زیبا،ترکیبی دقیق از همه یا برخی اجزای بالاست .اسکیس از تنه درخت ،یک تپه یا فقط بستری از رود،بدون در نظر گرفتن اطراف آن به ندرت پیش می آید.تصور تپه ای بدون درخت به جز در محیط بیابانی مشکل است.بنابراین باید چشمانمان را عادت دهیم تا این اجزای تشکیل دهنده مناظر را به صورت تصویری از یک ترکیب مناسب ببینند.به این معنا که ابتدا زاویه دید مناسب را انتخاب کنیم،اگر منظره ترکیب مطلوبی نداشت،با جابه جا کردن اجزا آن،ترکیب جذاب را به دست آوریم.
درختان
درختان همانطور که می توانند از مهم ترین عناصر چشم انداز تلقی شوند اسکیس از
آنها نیز مشکل می نماید.زیرا درختان زنده اند ،رشد می کنند و در طی گذشت زمان دست خوش تغییر می شوند.برگ برخی درختان در زمستان می ریزد و برخی دیگر در بهار به گل می نشینند .بنابراین تغییرات فصلی می تواند در شکل ظاهری آنها تغییر ایجاد کند .مثل باد،برف و یخ.گونه هایی از درختان ،ساختار شاخه ای دارند بنابراین شکل ظاهری آنها می تواند با برگ یا بدون برگ باشد .رشد درختان تکی با توجه به فضای کافی در اطرافشان،با رشد درختان به صورت توده ای متفاوت است.تنه ی درختان مسن تر،پوسته ای شکسته دارد یا شاخه ها در پایه ی چتر درخت،خمیده شده و اغلب بخشی از ریشه ها در پایه تنه،از خاک بیرون زده و مشخص اند.این مشخصه ها نتیجه مشاهده،مراقبه و ثبت دقیق است.هر هنرمندی برای مشاهده و جستجوی جزئیات و نشانه های ویژه باید روشی مخصوص به خود داشته باشد.همچنین باید شیوه ای شخصی برای ثبت این نتایج در پیش گیرد چرا که اسکیس زدن یعنی ثبت همین نتایج.
درختان در پیش زمینه
درختان پیش زمینه عمدتاً برای قاب کردن عناصر در ترکیب بندی به کار گرفته می شوند.آنها تصاویر را قاب می کنند و چشمان بیننده را به سمت مرکز صفحه-جایی که اغلب نضمون [اصلی] اسکیس قرار دارد- سوق می دهند.عناصر موجود در پیش زمینه باید با جزئیاتشان طراحی شوند چرا که به ناظر نزدیک ترند.این جزئیات مانند بافت پوسته درخت ،شاخه های کوچک،برگ ها و غیره ،به نحوی باید طراحی شوند که کانون توجه را از مرکز کار ،منحرف نکنند.به کارگیری کنتراست در جزئیات به مانند کنتراست در سایه روشن جهت تباین عرصه های بصری زمین است.
درختان در یس زمینه
درختان در پس زمینه اغلب به صورت انبوه دیده می شوند،به همین دلیل بسیار متراکم به نظر می رسد و جزئیات از دست می رود.با وجود این،فرم و شکل درختان نباید فراموش شود حتی وقتی که در پس زمینه هستند.در این حالت باید از خطوط ساده با پهنای مناسب برای نشان دادن انبوه درختان استفاده کرد. از سایه زدن برای ساده کردن لایه های شاخ و برگ استفاده کنید و با ایجاد سایه های تیره و قسمت های روشن ،به موضوعی که در پس زمینه قرار دارد،حالت سه بعدی بدهید.
زمین ریخت
فرم(ریخت) زمین،تپه ،درخت،قسمت های هموار و گاهی هم صخره را شامل می شود .در بیشتر مناظر ،این عناصر به صورت جدا دیده نمی شوند،مثلاً تپه و دره غالباً به صورت عناصری متضاد و مکمل یکدیگر دیده می شوند.افق منظره ای هموار اغلب در پس زمینه با فرم هایی از صخره یا کوه قطع می شود.این ترکیب ها،تصویر را در نگاه دل انگیز تر می کند و موضوع بهتری برای اسکیس زدن می باشند،همچنین لایه های بیشتری را [برای اسکیس]فراهم کرده تا به ایجاد ترکیب جالب تر کمک کند.
هنرمند هنگام اسکیس زدن از زمین،ابتدا باید به دقت این عناصر را مشاهده،سپس اقدام به طراحی کند.ساده کردن این لایه های چند بعدی زمین به خطوطی ساده،رمز تمام اسکیس های مدادی جذاب است.شگرد کار در این است که از اسکیس زدن و ثبت جزئیات ،اجتناب کنید .به دنبال کشیدن ساختار زمین و مشخص کردن موج اصلی تپه و دره باشید .شکستگی های اصلی در صخره ی کوه را مشخص کنید و با استفاده از مدادی ساده ،برش طولی آن را به صورت طرح اولیه و سردستی بکشید.جهت تابش خورشید و چگونگی تغییرات (سایه روشن ها)رشته کوه و دره ها را مشاهده کنید.امتحان کنید و ببینید که چگونه پیچ و خم خطوط مداد به طور همزمان سه بعدی بودن زمین را می تواند نشان دهد.از سایه های موازی برای نشان دادن شیب ها و ناهمواری ها استفاده کنید.
مداد بهترین وسیله برای راندوی زمین است زیرا نوک نرمی دارد و فشار را به راحتی تحمل می کند و با اعمال فشار نوک نرم آن پهن و به حالت اسکنه ای تبدیل می شود.با هر چرخش مداد ،پهنای خطوط را می توان تغییر داد و تصویری ساده از برش طولی منظره ی [مورد نظر] کشید.هیچ وسیله ی دیگری مانند مداد نمی تواند این جلوه ی متنوع را ایجاد کند.



امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






شنبه 07 بهمن 1391 - 18:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahoora / elham20 / yalda1103 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
اسکیس حجم یک موزه معاصر باراپید وراندو با اتد



امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 16:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / ahoora / elham20 / shilan / yalda1103 / razeshima / mhds73 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس

امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 17:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahoora / elham20 / yalda1103 / mhds73 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
اسکیس یک مجتمع رفاهی در ساحل دریا



اسکیس با راپیت وراندو با مداد  


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 17:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / ahoora / elham20 / shilan / yalda1103 / razeshima / mhds73 /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
اسکیس

امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / maybody / ahoora / yalda1103 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
اسکیس با راپیت و راندو با مداد (هتــــــــــل)



امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






شنبه 28 بهمن 1391 - 19:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maybody / elham20 / mahdi_121 / shilan / yalda1103 / razeshima / mhds73 /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2453
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 25
تشکرها : 2843
تشکر شده : 4881
اسکیس
راندو با پاستلپاستل
راندو با پاستل برای اسکیس های سریع نتیجه بخش است.پاستل اغلب برای پوشاندن سریع نواحی بزرگ استفاده می شود.طیف وسیع رتگها به شما اجازه می دهد تا برای تکنیل راندو، رنگی مناسب را انتخاب کنید یا برای تیره کردن،روشهای دیگری به کار گیرید.در ترکیب هنری،پاستل ها اغلب بر گچ برتری دارند زیرا حالتی انبوه و درهم ایجاد می کنند.آنها می توانند در ترسیم خط اضافه شوند تا راندو رنگی مطلوب با ظاهری تقریباً شبیه آبرنگ به وجود آورند.پاستل ها برای راندوی آسمان ،دریاچه و دیگر اشکال آب و هر فضای بزرگی که به تغییرات ارزشی نامحسوس نیاز دارد همچنین برای بافت لطیف و ظریف پیشنهاد می شود.

جنس پاستل
[پاستل با مارک] ابرهارد فابر ناپاستل،جعبه پاستل [با مارک] گرام باخر طلایی،12 یا 24 قلم مربعی.
گام به گام
1. با مداد قرمز معمولی به آرامی روی کاغذ اسکیس بکشید .
2. رنگهای اصلی دلخواه را به کار گیرید.از نواحی کم رنگ به پر رنگ کار کنید و به منظور سیاه نشدن کار،از یک سمت کاغذ به سمت دیگر کار کنید.
3. از رنگهای تیره بیشتر استفاده کنید .بعد از تکمیل کار از افشانه ثابت کننده برای جلوگیری از سیاه شدن استفاده کنید.هنگامی که همه پاستل را به کار بردید مجدداً با افشانه ثابت کننده ترسیم را ثابت کنید.
4. از مداد مشکی برای تکمیل ترسیم دور خط و از دیگر مدادهای رنگی برای افزودن جزئیات ظریف-که با پاستل ایجاد نمی شوند-استفاده کنید.در آخر،به منظور محافظت از ترسیم ،بر روی آن سلفون پلاستیکی شفاف بکشید.
تکنیک های سر قلم
قلم پاستل را به اندازه دلخواه بشکنید.کل لبه تیز پاستل را به آرامی روی کاغذ بکشید.دقت کنید تا خط ضخیمی،ترسیم نشود.
برای ایجاد بافتی ظریف و لطیف مانند آسمان، آب یا چمن از سر انگشت یا کارتک ترکیب کننده استفاده کنید تا تغییرات سطح و ارزش پدید آیند.
همیشه از یک طرف شیء ترسیم شده شروع کنید و در طرف دیگر،با فشار متفاوتی برای ایجاد تغییر تدریجی ارزش ،آن را به پایا برسانید.
اصول رنگ را اجرا کنید.پس از انتخاب رنگ باید آن را بر روی تمام اشیا یا فضای ترسیم اعمال کنید.
ممکن است برای داشتن بافتهای مختلف در ترسیم ،کاغذ زبر در زیر راندو قرار داده شود.با به کارگیری پاستل روی رسم اولیه ، بافت نشان داده خواهد شد.
قلم و مرکب
قلم ومرکب در تکنیک های سیاه و سفید که حرفه ای ها انجام می دهند،بیشترین کاربرد را دارند.گستره ی روش ها ی کاربردی آنها از روان نویس تا قلم حرفه ای می باشد.این ابزارها ممکن است با روش های فنی یا دست آزاد استفاده شوند.مشخصه ی کدری و ماتی آنها باعث می شود تا برای چاپ و تکثیر سیاه و سفید ایده آل شوند.تکنیک های مرکب پاک نشدنی و برای ایجاد بافت و تغییرات ارزش نیازمند ترکیب خطوط سایه گاه می باشند.بدین منظور،از نقطه،خطوط افقی و عمودی،هاشور زنی متقاطع و الگوهای خاص استفاده می شود.
قلم و مرکب می توانند به آسانی با دیگر ابزار ترکیب می شوند و بیشتر اوقات به عنوان زیر کار برای افزودن رنگ می باشند.مدادرنگی،ماژیک،آبرن? ?،آکریلیک و ایربراش همگی می توانند به کار گرفته شوند.تغییرات ارزش که فقط با تکنیک های مرکب ارائه می شوند،معمولاّ واقعی نیستند و برای رسیدن به نتایج مطلوب به روش ترکیب ابزار نیازمندند.
جنس قلم و مرکب
مجموعه ی قلم راپید و گراف شارپ ساخت سنفورد.روان نویس ساخت فلایر،پایلوت،شیفر و لی پن .
گام به گام: [ol]
  • برای رسم اسکیس پرسپکتیو روی کاغذ،از مداد استفاده کنید.
  • جزئیات را اضافه کنید و ترکیب را تنظیم کنید.
  • دور خط مورد نظر را روی کاغذ رسم با قلم و مرکب بکشید
  • [/ol]


    امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






    شنبه 28 بهمن 1391 - 20:06
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    تشکر شده: 3 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahoora / elham20 / yalda1103 /
    ahoora آفلاین



    ارسال‌ها : 55
    عضویت: 24 /11 /1391
    محل زندگی: تبریز
    سن: 25
    تشکرها : 624
    تشکر شده : 172
    اسکیس
    طراحی معماری چیزی نیست که کسی اون رو  به طور مطلق از کس دیگری یاد بگیره . شما فقط باید اصول کلی طراحی رو یاد بگیرید و بقیه مربوط به استنباط و تخیل و خلاقیت شما میشه !
    به نظر من ترتیب آموزش بهتره به این صورت باشه :
    ......................................................................................
    تقویت دست :
    ?.طراحی با دست آزاد (مخصوصا  طراحی از اجسام بیجان )
    ?.کروکی معماری از روی عکس برای کم شدن ترس هنر جو
    ?.کروکی معماری در محل برای درک بهتر فضاهای معماری
    هم اکنون دست قوی شده و شخص توانای دارد آنچه را می بیند به تصویر در آورد و
    در ادامه قرار است آنچه را در ذهن دارد به تصویر بکشد :
    ......................................................................................
    ?. طراحی معماری : اسکیس
    ?.الف - تمرین پرسپکتیو و کشیدن حجم های معماری
    ?.ب - آشنایی با  پلان ، مقطع ، نما ، سایت ، دیاگرام و ...
    ?.ج- کانسبت و تفکر در کنار دیدن کار معماران بزرگ
    ?.د - مطالعه معماری و بررسی موارد بالا در تاریخ معماری و معماری معاصر
    ......................................................................................
    ?.پرزانته :
    ?.الف ـ شیت بندی
    ?.ب - راندو : پرسناژ  ، درخت ، آب ، آسمان ،...
    ?.ج راندو : شناسایی تکنیک ها و استفاده از رنگ برای بهتر تعریف کردن فضا
    ......................................................................................
    در آخر :
    ?. نقاشی کشیدن بس است !!!
    با انتخاب موضوع های مختلف شروع به طراحی معماری کنید
    و کار خود را با اساتید خود کرکسیون کنید !
    ......................................................................................
    ......................................................................................
    بهتره هیچوقت این موضوع رو فراموش نکنیم !( اسکیس هدف نیست فقط یک وسیله است !!!) 
    هدف اصلی طراحی معماریه  و یکی از ابزار های این کار اسکیس های دستی به حساب میاد .
    یعنی شاید بشه خیلی بهتر با کامپیوتر  و یک نرم افزار ویا حتی با ماکت مثلا تکه های یونولیت یا پاره های مقوا و... بزرگ ترین بنای قرن رو طراحی کرد ! پس ابزار مهم نیست !
    مهم خلاقیت شخصی است که از اون ابزار استفاده می کنه !!!
    اسکیس هم یکی از هزاران راهیه که می تونه استعداد های یک معمار رو شکوفا کنه !!!
    پس بهتره هیچوقت مثل خیلی از اساتید هدف خودمون رو فراموش نکنیم !!!هدف ما معماریه !!!

    یکشنبه 29 بهمن 1391 - 10:25
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    تشکر شده: 5 کاربر از ahoora به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / elham20 / mehrsa / shima22 / yalda1103 /
    3digheh آفلاین



    ارسال‌ها : 2453
    عضویت: 16 /2 /1391
    محل زندگی: تــــبریــــز
    سن: 25
    تشکرها : 2843
    تشکر شده : 4881
    اسکیس
    تکنیک کلاژ و ماژیک :
    در این کار می بایست ساختمان وسط با ابعادی از پیش تعیین شده با ارتفاع ثابت و ... طراحی و در پرسپکتیو خیابانی قرار می گرفت:
     این کار کاملا کار دسته و هیچ تغییری با کامپیوتر ایجاد نشده . ساختمتن اول از سمت راست رو مثل چیزی که توی خیابون بود کشیدم و ساختمان وسطی رو طراحی کردم و ساختمانهای سمت چپ رو کلاژ کردم ( عکسشون رو چسبوندم) بعد کف خیابون رو کشیدم ، بعد عکس آسمون ، ماشین ، دوچرخه و هواپیما رو از جاهای مختلف بریده و چسبوندم آخرش هم اون درخت رو با ماژیک و لاک کشیدم .اون خط های سفید لاک غلط گیره ، که به نقطه گریز رفتن و پرسپکتیو رو قوی تر نشون میدن ( همون هایی که از روی دوچرخه هم رد شدن ) این گونه خطوط وجود ظاهری ندارند ولی پرسپکتو را قوی می کنند و به قول یکی از اساتید به فضا انرژی میدهند ! 
    پس حتی برای راندو هم نباید مدام کار دیگران رو تکرار کنیم  بهتر ه با جسارت کارای جدید رو امتحان کنیم من فکر می کنم این میتونه یه روش جالب برای راندو باشه ...



    امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






    یکشنبه 29 بهمن 1391 - 14:22
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    تشکر شده: 3 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elham20 / ahoora / mhds73 /
    mehrsa آفلاین



    ارسال‌ها : 716
    عضویت: 22 /6 /1391
    محل زندگی: tehran
    سن: 19
    شناسه یاهو: saba-f8_2000@yahoo.com
    تشکرها : 497
    تشکر شده : 774
    اسکیس
    آشنايي با روش معماران بزرگ همواره آموزنده است. كوروش فرزامي هم از آن دست معماراني بود كه توانايي خاصي در بيان ايده‌هاي ذهني اش روي كاغذ داشت. در اين صفحات برخي از اسكيس‌هاي به جاي مانده از او را خواهيم ديد.
    «دانشگاه تهران»؛ به محض شنيدن اين نام اولين چيزي كه در ذهن تداعي مي‌شود سردر عظيم و بتني آن است؛ سردري كه سال‌هاست تصوير آن روي اسكناس‌هاي 50‌توماني چاپ شده است؛ طرحي كه ايده‌اي است از پرنده‌اي در حال پرواز ولي صاحب طرح هميشه اعتقاد داشت كه اين طرح به معني آن است كه دانشگاه بيرون و درونش بايد با هم فرق داشته باشد و همانند چتري حمايتي است براي دانشجويان. مرحوم كوروش فرزامي در سال 1314 در تهران و در خانواده‌اي اهل فرهنگ و هنر متولد شد و تحصيلات متوسطه خود را در دبيرستان البرز در رشته‌ رياضي به پايان رساند و از همان زمان علاقه و استعداد زيادي در زمينه‌هاي مختلف هنري از جمله عكاسي از خود نشان مي‌داد و به اين ترتيب چندوجهي‌ترين رشته هنري يعني معماري را به‌عنوان رشته دانشگاهي خود برگزيد. فرزامي در دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران مشغول به تحصيل شد و در سال 1346 قبل از فارغ‌التحصيلي پروژه‌اي به‌عنوان مسابقه بين دانشجويان دانشگاه تهران برگزار شد كه طرح فرزامي مورد تاييد قرار گرفت. در آن سال اين پروژه با مبلغ 600هزار تومان توسط شركت آرمه كه پيمانكار پروژه بود انجام شد كه در ابعاد كار و قالب‌بندي‌هاي سخت و پيچيده آن هزينه زيادي نبود. فرزامي در آن زمان بسيار تحت فشار كساني بود كه مي‌خواستند نظرشان را تحميل كنند و سردر را با كاشي بپوشانند اما با حمايت‌هايي كه از بيرون دانشگاه از او شد توانست مقاومت كند و نگذارد كه اين طرح هيچ اضافه و پيرايه‌اي داشته باشد. چون فرزامي يك معمار مدرن بود و اين كار هم يك كار مدرن است. مهندس فرزامي دستي بسيار قوي در كشيدن خط داشت و بسيار خوب تناسبات را مي‌شناخت. از كارهاي ايشان مي‌توان به بيمارستان تهران‌كلينيك، استوديوي راديو تلويزيون مهاباد سنندج، شهرك ساحلي آكام شهر، كارخانه داروسازي اكسير در بروجرد و... اشاره كرد.
    از ايشان عكس‌ها و نقاشي‌هاي زيبايي نيز به جا مانده است. مرحوم فرزامي در سال 1346 بعد از فارغ‌التحصيلي شركت آرشن را تاسيس كرد كه تا سال 1363 به فعاليت در اين شركت پرداخت و در سال 1364 كه از ايران رفت شركت را به دوست خود، مهندس آرامي سپرد.



    امضای کاربر : کسی باش که عمری با تو بودن، یک لحظه ؛

    و لحظه ای بی تو بودن، یک عمر باشد .


    چهارشنبه 02 اسفند 1391 - 12:35
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    تشکر شده: 4 کاربر از mehrsa به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elham20 / ahoora / yalda1103 / mhds73 /
    3digheh آفلاین



    ارسال‌ها : 2453
    عضویت: 16 /2 /1391
    محل زندگی: تــــبریــــز
    سن: 25
    تشکرها : 2843
    تشکر شده : 4881
    اسکیس

    امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






    چهارشنبه 09 اسفند 1391 - 18:28
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    تشکر شده: 2 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elham20 / ahoora /
    3digheh آفلاین



    ارسال‌ها : 2453
    عضویت: 16 /2 /1391
    محل زندگی: تــــبریــــز
    سن: 25
    تشکرها : 2843
    تشکر شده : 4881
    اسکیس

    امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






    چهارشنبه 09 اسفند 1391 - 18:28
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    تشکر شده: 3 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elham20 / ahoora / pegaah /
    ارسال پاسخ



    برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


    پرش به انجمن :