ارسال پاسخ
تعداد بازدید 2895
نویسنده پیام
maybody آفلاین


ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
نرم افزار 3d max

معرفی قابلیت های نرم افزار  3d max به همراه آموزش های تصویری کامل از این

نرم افزار و ترفندهای جالب از جدیدترین ورژن های  3d max توی این بخش ارائه

میشه ...

این بخش با همکاری هممون باید تکمیل بشه ...


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
سه شنبه 28 شهریور 1391 - 23:48
نقل قول این ارسال در پاسخ
maybody آفلاین



ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
نرم افزار 3d max

۳ds Max بسته‌ای نرم‌افزاری با قابلیت ساخت مدل های سه بعدی، متحرک سازی و

رندر می‌باشد. این نرم‌افزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های

سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک

کامپیوتری (CG) است سال هاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost ,

Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی

خود یعنی Autodesk خریداری شد. امکانات بسیار گسترده و کارایی به نسبت آسان و همچنین سازگاری با plugin های third-party متعدد از مزایای این نرم افزار قوی است. به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی

های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده می شود و بزرگ ترین

قابلیت آن، امکانات خوب مدل سازی است. این نرم افزار همچنین دارای سیستم

آنالیز نور indirect illumination & radiosity سیستم ذره particle

system بسیار قدرتمند است که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های

واقعی برای کاربر ایجاد می کند. زبان برنامه نویسی این نرم افزار که

MAXscript نام دارد، قابلیت های برنامه را دوچندان می کند.


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
چهارشنبه 29 شهریور 1391 - 00:13
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 3 کاربر از maybody به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / shilan / nooshin /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

محتویات

1- سه بعدی چیست ؟

2- کاربرد تری دی در معماری

3- مدل سازی

4- متحرکسازی (پویانمایی)

5- رندر

1. سه بعدی چیست ؟

افرادی که قصد کار با این برنامه را دارند در ابتدا باید از یک قوه تخیل بسیار بالا برخوردار شوند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است. در مرحله بعد باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد.

۲. کاربرد تری دی در معماری

معماران و گرافیست‌ها نیز می‌توانند از این برنامه برای پیش‌نمایش بناها و مدل‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند.

کاربرد دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی میباشد همچنین از نقشها و ترسیمات انجام شده در

نرم افزار autocad هم پشتیبانی میکند که برای معماران اهمیت بسیار دارد همچنین به کمک 3dsmax میتوان نماهای داخلی ساختمان

را طراحی و مشاهده نمود.

interior and exterior design را هم میتوان به راحتی طراحی نمود و با خروجی گرفتن طرحمان میتوان سازهای خود را قبل از اجرا

مشاهده نمود و نواقص ان را از بین برد که کمک شایانی به معماران و طراحان این صنعت کرده است.

۳. مدل سازی

مکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل می‌باشد که با کمک ویرایشگرهای متفاوت و قدرتمند به کاربر برای مدلسازی کمک می‌کند

در نرم افزار مکس 3 روش اصلی برای مدل سازی وجود دارد:

- Mesh\Polygon Modeling

- Patch Modeling

- NURBS Modeling

دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از :

Box Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تغییر در وجوه و گره‌های یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر می‌رسند. (Mesh\Polygon Modeling)

Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گره‌های (vertex) آن به صورت سه بعدی در می‌آید. (Patch Modeling)

۴. متحرکسازی (پویانمایی)

از جمله توانایی‌های دیگر این نرم‌افزار قابلیت متحرک سازی آن می‌باشد که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای pluginهای متعدد و قدرتمندی می‌باشد که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد

character animation که در نسخه جدید این نرم افزار 3dsmax 2011 به آن توجه بسیار شده است دارای توانایهای جدیدی میباشد که از این توانایها میتوان به پلاگین CAT اشاره کرد که برای ساخت انیمیشن موجوداتی که دارای چندین پا هستند بسیار مفید و حائظ اهمیت میباشد

در فهرست زیر به ابزارهای ساخت انیمیشن اشاره میشود :

Biped - Bone - IK Solvers - Animation CAT - Reactor

۵. رندر

عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامه‌های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) می‌باشد نرم‌افزار مکس دارای موتورهای رندر زیر می‌باشد

scanline renderer

mental ray

RenderMan(پلاگین)

وی‌ری V-Ray(پلاگین)

Brazil R/S(پلاگین)

FinalRender(پلاگین)

Maxwell Render(پلاگین)

Fry Render(پلاگین)


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






چهارشنبه 29 شهریور 1391 - 13:17
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: shilan /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157

ممنون اما من میخواستم آموزش بدم کامل


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
چهارشنبه 22 آذر 1391 - 21:02
نقل قول این ارسال در پاسخ
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

خوب عزیزم شما شروع کن ماهم استقبال میکنیم.


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






سه شنبه 28 آذر 1391 - 20:27
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

چشم پس اول تئوریشو شروع میکنم


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
سه شنبه 28 آذر 1391 - 22:01
نقل قول این ارسال در پاسخ
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

هرطوری که به نظرت خوبتره شروع کن.من که مشتاقانه منتظرم


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






چهارشنبه 29 آذر 1391 - 16:55
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ark /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

چشم..

قول میدم فردا بزارم...


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 17:12
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

نرم افزار 3D Max، محصول شرکت Autodesk می باشد که به منظور ایجاد سریع و آسان تصاویر سه بعدی، متحرک سازی تصاویر و تولید فیلم های انیمیشنی با کیفیت بسیار بالا، به بازار عرضه شده است. در حال حاضر 3D Max، پرکاربردترین نرم افزار در زمینه تولید انیمیشن در جهان می باشد و در ایران نیز تقریباً تمامی شرکت های سازنده انیمیشن، از این نرم افزار استفاده می کنند. در این جا به معرفی بخش های مختلف و برخی قابلیت های مهم این نرم افزار می پردازیم.

بعد از نصب برنامه و اجرای آن، وارد پنجره Project Workflow می شوید که پنجره اصلی برنامه است. در این پنجره شما می توانید فایل هایی که از قبل در محیط 3D Max ایجاد شده اند را باز کنید و یا به ایجاد فایل جدید بپردازید. باید توجه کنید که در این نرم افزار شما فقط بر روی یک تصویر می توانید کار کنید و امکان کار کردن بر روی چندین تصویر به صورت همزمان وجود ندارد. اما شما می توانید چندین کپی از نرم افزار را باز کرده و در هر کدام از آن ها، بر روی یک تصویر کار کنید. البته باز کردن چندین نسخه از این نرم افزار، حافظه رم بسیار زیادی اشغال می کند و پیشنهاد می شود که این کار انجام نشده و همزمان بر روی یک تصویر کار کنید.

تصویر صفحه اصلی نرم افزار

در محیط این نرم افزار می توانید بسیاری از اشیاء را مدل سازی کنید و قابلیت هایی از قبیل چرخاندن، باز کردن تصویر، تبدیل تصویر 3 بعدی به 2 بعدی و برعکس وجود دارد. کاربر می تواند تمام وجوه یک تصویر 3 بعدی را باز کرده و به ویرایش و اصلاح آن بپردازد و یا اینکه به طراحی وجوه مختلف یک تصویر 2 بعدی پرداخته و سپس آن را به یک تصویر 3 بعدی کامل تبدیل کند.

بسیاری از اشیاء به صورت پیش فرض در محیط نرم افزار قرار دارند و نیازی به طراحی آن ها نیست و کافی است سایز شیئ مورد نظر خود را با نگه داشتن کلیک چپ موس و جابجا کردن آن، تعیین کنید. اگر یک شیئ در محیط نرم افزار وجود نداشت، می توانید ابتدا آن را در دیگر نرم افزارهای گرافیکی از قبیل Photoshop طراحی کرده و سپس آن را وارد محیط 3D Max نموده و یا در داخل محیط خود نرم افزار آن را طراحی نمائید.

از دیگر قابلیت های نرم افزار، امکان نورپردازی از جهت های مختلف و قرار دادن دوربین در هر نقطه مورد نظر می باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. از این قابلیت در ساخت فیلم و انیمیشن بسیار استفاده می شود و حرکت های دوربین می تواند بسیار سریع و آسان و از هر نقطه ای به نقطه دیگر صورت گیرد. همچنین می توان از هر زاویه ای فیلمبرداری کرد که این امکان در محیط واقعی بسیار دشوار و در برخی موارد غیر ممکن است.

بعد از ایجاد تصاویر سه بعدی، در صورتیکه بخواهیم به آن حرکت بدهید، ابزار بسیار سودمندی را در محیط نرم افزار 3d Max پیدا می کنید. در صورتیکه برای تصویر ایجاد شده، دو مکان و زمان تعریف کنید و کلید Auto Key روشن باشد ( در زمان روشن بودن این کلید، رنگ آن قرمز می شود )، خود نرم افزار تمامی حرکت ها، چرخش ها، تغییر مقیاس ها و تغییرات دیگر را ثبت و ضبط می کند. علاوه بر این موارد، شما می توانید نقطه به نقطه، سرعت و نحوه حرکت تصویر و نور محیط و همچنین حرکت دوربین و زاویه فیلمبرداری را در طول زمان و همزمان با حرکت تصویر، تغییر دهید.

قابلیت مهم دیگر نرم افزار، Render کردن می باشد. با استفاده از این قابلیت، می توانید به تصاویر و اشیاء، رنگ، سایه، بافت و موارد دیگری اضافه نمائید و تصویر ایجاد شده را بسیار شبیه به یک تصویر واقعی تبدیل کنید. بطور مثال می توانید چین و چروک بر روی چهره افراد را به چهره یک فرد اضافه کنید و پیری را در چهره وی نشان دهید.

یک محیط 3 بعدی مدلسازی شده در محیط 3d Max

تصویر 3 بعدی مدل سازی شده قبل از ویرایش نهایی

در این نرم افزار شما می توانید هر تصویر و محیطی را مدل سازی نمائید بطوریکه تصویر مدل سازی شده هیچ گونه تفاوتی با تصویر واقعی نداشته باشد. بنابراین به دانشجویان رشته انیمیشن سازی و همچنین علاقمندان به این حوزه، توصیه می شود حتماً با این نرم افزار آشنا شوند.


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 02 دی 1391 - 23:04
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 2 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / samanes /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

اگر برای اولین بار وارد نرم افزار میشویم باید چند تنضیمات روی آن

اجرا کنیم.

)تنضیمات رنگ صفحه نمایش :برای تنضیمات صفحه باید واردمنویcostomize  شده

و سپس گزینه ی costomize UI and defaults switch... را انتخاب کنید..

سپس

صفحه ی زیر برای شما باز میشود

 

در قسمت ui schemesگزینه

های زیر برای شما در نظر گرفته شده است...

1)default : صفحه ی پشیفرض

Modular toolbars ui(2

3)3d max 2009:صفحه ی پیشفرض مکس 2009

4)ame-dark: برای کار کردن در شب

مناسب است.

5)ame-light: برای کار در روز.

سپس گزینه ی مورد علاقه را انتخاب و setرامیزنیم


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
یکشنبه 03 دی 1391 - 14:14
نقل قول این ارسال در پاسخ
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

الهام جان یه سوال

این نسخه چنده داری اموزش میدی؟

من اصلا تریدی کارنکردم واس همون میپرسم.مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






یکشنبه 03 دی 1391 - 16:05
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

گلم این max2011 هستش اما از 2009 تا 2011 همه ی تنظیماتش یکیه...


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
سه شنبه 05 دی 1391 - 11:50
نقل قول این ارسال در پاسخ
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

2012 من دارم خیلی فرق داره با اینا؟


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






چهارشنبه 06 دی 1391 - 13:49
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

من با 2012 کار نکردم اما با 2013که اومده کار کردم فرق چندانی نداشت...


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
پنجشنبه 07 دی 1391 - 14:09
نقل قول این ارسال در پاسخ
sana آفلاین



ارسال‌ها : 369
عضویت: 26 /9 /1391
سن: 19
تشکرها : 844
تشکر شده : 267
نرم افزار 3d max

سلام،من DVDاین نرم افزارو گرفتم،اما باز نکرد،حالا خداکنه فروشنده عوضش کنه!

میخواستم بپرسم با فلش هم میشه از سایت دانشگاه منتقل کنم به کامپیوتر خودم؟ازطریق اینترنت که نشد.حجمش زیاد بود


جمعه 27 بهمن 1391 - 10:01
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

نه عزیزم....آخه پلاگیناشو نداره..


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
جمعه 27 بهمن 1391 - 22:01
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

 فرمان Undo

آخرين عمليات انجام شده توسط شما را معکوس مي کند و برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +z است.

فرمان Redo

 اين فرمان آخرين عمليات لغو شده توسط فرمان  Undo را

برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl+y است براي افزايش تعداد Redo و

Undo  مي توان از منوي

Customize = Preferences = Gene yal= Scan Undo

استفاده نمود.

همچنين مي توانيد از کليدهاي Undo  وRedo در نوار ابزار استفاده نموده و

اگر هم بر روي اين کليدها راست کليک کنيد ليستي از عملياتي که تا به حال

انجام شده را در اختيار شما قرار مي دهد.

هرگاه مي خواهيد عملياتي را انجام دهيد که اين عمليات

براي شما ناشناخته است امکان از بين رفتن و تبديل کردن شيي به شيي ديگر را

داريد و امکان undo هم نيست(undo در همه موارد کار نمي کند) استفاده کنيد.

اين فرمان يک فايل موقتي(max hold. my) را ايجاد مي کند. اين فايل بر روي

کليپ برد يا حافظ موقت ذخيره مي شود و با بشته شدن يا خاموش شدن ناگهاني از

بين مي رود.

براي بازيابي اين فايل بايد از فرمان Fetch استفاده نمود.

فرمان Fetch محتوي بافر Hold شامل صحنه ذخيره شده و تنظيمات سيستم را حفظ مي کند.

 فرمان Delete

به کمک اين فرمان مي توانيد اشيا داخل صحنه را از بين ببريد و حذف نماييد البته اشياء حذف شده قابل برگشت(undo) هستند.

 

فرمان Clone

به کمک اين فرمان مي توانيد يک کپي از اشياء يا شي هاي موجود در صحنه بگيريم که کليد ميان بر آن معادل  Ctrl +V مي باشد.

 

فرمان Select All

به کمک اين فرمان تمامي اشياء در صحنه را انتخاب مي نمايد که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +A مي باشد.

 فرمان Select invert

اين فرمان عمليات انتخاب را معکوس مي کند که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +I مي باشد.

 


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:28
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: sara /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

آموزش منوی  Group

 

این منو و فرمان های داخل آن برای دسته بندی و اجتماع دادن چند شی در صحنه مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمان Group

 

به کمک این فرمان شی های انتخاب شده در صحنه را به صورت یک گروه در می

آوریم به این صورت که زمانی که یک شکل انتخاب می شود تمام اشکالی که با آن

شکل تشکیل گروه را داده اند انتخاب می شوند.

 فرمان Group  un

این فرمان باعث از بین رفتن و متلاشی شدن یک گروه می شود.

فرمان open

این فرمان باعث می شود که یک گروه به صورت موقت باز شده و

اشیاء موجود در گروه قابل ویرایش شوند ولی گروه هنوز از بین نرفته و نرم

افزار برای ثابت کردن این مطلب معمولاً یک کادر مکعب در دور گروه باز شده

می کشد که این اشیاء گروهی هستند که به صورت موقت باز شده است.

فرمان Close

این فرمان باعث بسته شدن گروهی می شود که آن گروه باز شده باشد.

فرمان Attach

به کمک این فرمان می توان اشیاء که در گروهی وجود ندارند

را به یک گروه اضافه نمود. به این صورت که روی آن شی که در گروهی نیست

کلیک کرده و سپس از منوی Group گزینه Attach را زده تا آن شی به آن گروه

اضافه شود.

فرمان Detach

به کمک این فرمان می توان اشیاء که در درون یک گروه

هستند را از آن گروه جدا نمود این فرمان زمانی روشن است که قبل از آن گزینه

یا فرمان open را به کار برده باشیم.

فرمان Explode

ا

ین فرمان می تواند گروههای انتخابی را کاملاً متلاشی

کند. و باعث متلاشی شدن گروههای انتخابی می شد و تفاوت این فرمان با فرمان

Group un این است که فرمان Group un فقط یک گروه را از بین ولی فرمان

Explode به جز از بین بردن گروهی اصلی گروههای فرعی را نیز از بین می برد.

فرمان Assemble

این فرمان مجموعه ای از اشیا منتخب یا اسمبلها یا گروهها

را در یک اسمبل قرار داده و یک شی کمکی Liumihaire را به عنوان شی رییس

(head object) ایجاد می کند هنگامی که فرمان اسمبل را اجرا می کنید می

توانید اشیا اسمبل شده را به عنوان یک شی واحد و مستقل در صحنه در نظر

بگیرید. برای انتخاب کل اسمبل می توانید بر روی هر یک از اشیا عضو آن کلیک

کنید داخل هر اسمبل می تواند گروهها و اسمبلها دیگر را قرار داد.

در هر اسمبل موقعیت و گرایش شی رییس (head) به شرح زیر تعیین می شود.

اگر فرزندهای بدون واسطه برای شی رییس وجود داشته باشند آنگاه شی رییس با مرکز پایین جعبه محیطی اسمبل تراز می شود.

اگر فقط یک فرزند بدون واسطه برای شی رییس وجود داشته باشد آنگاه نقطه اتکای این شی با نقطه اتکای شی فرزند تراز خواهد شد.

فرمان این قسمت مانند فرمان ها قسمت Group می باشد


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:31
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: sonata_3p /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

در اين قسمت شما را با محيط 3DSMAX آشنا مي کنيم. محيط برنامه پنجره اي

است شامل ديدگاه ها، نوار ابزار، منوها و پانل ها.در محيط برنامه روش هاي

زيادي براي اجراي عمليات است بعنوان مثال براي ساخت اشياء از منوهاي پانل

فرمان استفاده مي کنيم.

نوار منو:

نوار منو درست در زير نوار عنوان برنامه قرار دارد که تمام فرمان ها و عمليات قابل اجرا در 3DS MAX در اين منوها موجود است.

ما ابتدا منوهايي را توضيح مي دهيم که در پانل ها گزينه هاي آنها موجود

نيست و تنها راه دست پيدا کردن آنها از طريق اين منوها يا از طريق کليدهاي

ميان بر است پس ابتدا به آموزش منوهاي Group و Edit و File مي پردازيم.

البته اين مرحله يه مقدار خسته کننده است ولي يادگيري آن جز کار و قسمت جداناشدني نرم افزار است

منوي File

اين منو شامل فرمان هاي زير مي باشد:

فرمان New

اجراي اين فرمان سبب پاک شدن صحنه فعلي و جايگزيني صحنه جديد مي شود که

معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +N مي باشد. زماني که اين گزينه را انتخاب

نماييد قسمت Options نمايان مي شود. گزينه اول اگر انتخاب شود هم اشياء

درون صحنه و هم چنين تنظيمات سلسله مراتبي آنها حفظ شده فقط کليدهاي متحرک

سازي آن از بين مي رود.

انتخاب گزينه دوم سبب از بين رفتن تنظيمات سلسله مراتبي و نيز کليدهاي متحرک سازي مي شود ولي اشياء درون صحنه هنوز وجود دارند.

انتخاب گزينه سوم باعث از بين رفتن تمام اشياء و تنظيمات مي شود.

فرمان Reset

اين فرمان تمان تنظيمات نرم افزار را به صورت پيش فرض تغيير مي دهد.

فرمان Open

به کمک اين فرمان مي توانيد فايل هاي با پسوند(MAX) يا يک فايل

کاراکتر(CHR) يا فايل رندرVIZرا باز کرد. فايلهاي (DRF) يک فايل صحنه از يک

رندر VIZ است اين نوع فايلها شباهت زيادي به فايلهاي Max دارند اما توسط

رندر شرکت AutoDesk رندر مي شوند.

ObseleteFlle

هرگاه فايلي از نسخه هاي قبلي Max وارد نسخه جديد آن کنيد اين پنجره باز مي

شود که به شما مي گويد اين فايل براي نسخه پايين تر 3DSMAX است( فايلهاي

نسخه جديد در نسخه قديم باز نمي شود).

فرمان Open Recent

اين فرمان فهرستي از جديدترين فايل ها که باز شده را در اختيار شما قرار مي

دهد و تعداد اين فايلها را تا 9 مي توان افزايش داد براي تغيير آن مي

توانيد به اين منو برويد.

Customize >Preference>File- Recent Files in File menu

فرمانSave

براي ذخيره سازي يک صحنه از اين فرمان استفاده مي شود که معادل کليدهاي

ميان بر Ctrl +S است. در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند

به صورت خودکار در فاصله زماني معيين ذخيره نمايد. اين قابليت را Auto

backup گويند و ميزان زمان و تعداد ذخيره سازي نيز قابل تغيير مي باشد.

اين فايلها در آدرس نصب شده نرم افزار در پوشه Auto backup قرار دارند.

Customize- Preference- Flle- Auto backup

فرمان Save as

به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي Max يا کاراکتر(CHR) را در مکان ها و جاهاي متفاوت ذخيره کنيد.

فرمان Save Selection

به کمک اين فرمان مي توانيد اشياء منتخب در صحنه را ذخيره کنيم البته

اشيايي که به صورت سلسله مراتبي هستند به ترتيب سلسله مراتب ذخيره مي شوند.

فرمان Merge

به کمک اين فرمان مي توانيد چند صحنه را ادغام کنيد زمان Merge يک سري پيام داده مي شود که در زير توضيح مي دهيم.

Merge: شي وارد شده را با استفاده از نام فيلد سمت راست در صحنه جديد ادغام مي کند.

Skip: عمليات ادغام شي را لغو مي کند.

Delete old: شي موجود در صحنه را از بين برده و شي جديد را که هم نام شي قبلي بوده را جايگزين مي کند.

Apply to all duplicate: همه اشياء وارد شده را به صورتي وارد صحنه مي کند که نام اشياء به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا کنند.

Cancel: عمليات ادغام را لغو مي کند.

Rename merged material: اسامي مواد وارد شده به صحنه را مي توان تغيير داد.

Use scene material: خصوصيات مواد موجود در صحنه را بر مواد وارد شده مي دهد.

Use merged material: مواد وارد شده به صحنه را به اشيا مي دهد.

Auto Rename merged material: به صورت خودکار مواد وارد شده به صحنه را تغيير نام مي دهد.

Apply To Duplicates: همه مواد را به صورتي وارد مي کند که نام آنها به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا مي کند.

Export:

به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي MAX را به صورت فايلهاي ديگر خروجي بگيريد فرمت هاي خروجي به شرح زير است.

3D Studio (3DS)

Adobe illustrator (Ai)

ASC scene Export (ASE)

Auto CAD (DWG)

Auto CAD (DXF)

Shockwave 3D

Film Box (FBX)

Initial Graphics Exchange Standard (IGES)

Lights cape material (ATR)

Lights cape Blocks (BLK)

Lights cape Parameter (DF)

Lights cape Layers (LAY)

Lights cape View (VW)

Lights cape Preparation Flle (LP)

Stereo lithography (STL)

VRML 97 (WRL)

فرمان Import

توسط اين فرمان مي توانيد فايل هايي که از نوع MAX نيست را به داخل نرم افزار وارد نمود.

فرمان Merge Animation

توسط اين فرمان مي توان اطلاعات متحرک سازي شي ديگر يا صحنه را به شي يا صحنه اي وارد و منتقل کنيد.

فرمان Replace

توسط اين فرمان قادر خواهيد بود که شي يا شکل هندسي ساده تري جايگزين يک شي

پيچيده تر در صحنه نموده و پس از انجام عمليات( متحرک سازي و امثال آن)

دوباره شي يا شکل هندسي را جايگزين کنيد.

فرمان Export selected

به کمک اين فرمان مي توانيد شي يا اشياء انتخابي را خروجي بگيريد.

فرمان Summary Info

اين فرمان قادر است اطلاعات آماري مربوط به صحنه جاري را در اختيار شما قرار مي دهد.

فرمان Flle Propertie

به کمک اين فرمان مي توانيد خصوصيات فايل جاري را مشاهده کنيد و در اين

پنجره مي توانيد اطلاعاتي جانبي را که مربوط به فايل هست به آن اضافه کنيد.

فرمان View Image Flle

به کمک اين فرمان مي توانيد تصاوير ساکن موجود را مشاهده کنيد در واقع آن يک برنامه کمکي براي مشاهده عکس است.


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:33
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

آموزش فرمان هاي منوي Edit

اين منو شامل فرمانهايي براي انتخاب و ويرايش اشياء صحنه است اين فرمان ها به قرار زير مي باشند.

فرمان Undo

آخرين عمليات انجام شده توسط شما را معکوس مي کند و برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +z است.

فرمان Redo

اين فرمان آخرين عمليات لغو شده توسط فرمان Undo را برمي گرداند و معادل

کليدهاي ميان بر Ctrl+y است براي افزايش تعداد Redo و Undo مي توان از

منوي

Customize = Preferences = Gene yal= Scan Undo

استفاده نمود.

همچنين مي توانيد از کليدهاي Undo وRedo در نوار ابزار استفاده نموده و

اگر هم بر روي اين کليدها راست کليک کنيد ليستي از عملياتي که تا به حال

انجام شده را در اختيار شما قرار مي دهد.

فرمان Hold

هرگاه مي خواهيد عملياتي را انجام دهيد که اين عمليات براي شما ناشناخته

است امکان از بين رفتن و تبديل کردن شيي به شيي ديگر را داريد و امکان undo

هم نيست(undo در همه موارد کار نمي کند) استفاده کنيد. اين فرمان يک فايل

موقتي(max hold. my) را ايجاد مي کند. اين فايل بر روي کليپ برد يا حافظ

موقت ذخيره مي شود و با بشته شدن يا خاموش شدن ناگهاني از بين مي رود.

براي بازيابي اين فايل بايد از فرمان Fetch استفاده نمود.

فرمان Fetch محتوي بافر Hold شامل صحنه ذخيره شده و تنظيمات سيستم را حفظ مي کند.

فرمان Delete

به کمک اين فرمان مي توانيد اشيا داخل صحنه را از بين ببريد و حذف نماييد البته اشياء حذف شده قابل برگشت(undo) هستند.

فرمان Clone

به کمک اين فرمان مي توانيد يک کپي از اشياء يا شي هاي موجود در صحنه بگيريم که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +V مي باشد.

فرمان Select All

به کمک اين فرمان تمامي اشياء در صحنه را انتخاب مي نمايد که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +A مي باشد.

فرمان Select invert

اين فرمان عمليات انتخاب را معکوس مي کند که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +I مي باشد.

گزينه Object Propertise

اين گزينه يک سري اطلاعات و قابليت ها را در اختيار ما قرار مي دهد که در آموزش هاي بعد مفصل به آن مي پردازيم.


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:33
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

مدل سازي شماره 1

در نزم افزار 3DS MAX چندين راه براي ساخت اشياء وجود دارد. يکي از اين راه ها استفاده از اشياء هندسي (استاندارد) مي باشد.

اين دسته اشياء هندسي که به standard primitive معروفند در پانل create

قرار دارند. اين پانل همانگونه که از نام لاتين آن معلوم است کار خلق و

بوجود آوردن اشياء در صحنه را برعهده دارد. قسمتي که ما در اين آموزش با آن

کار خواهيم کرد قسمت Geometry مي باشد که بخش standard primitive زير

مجموعه آن است.

در قسمت اشياء استاندارد اشياء هندسي وجود دارد. که اگر بر روي نام هر يک

از اشياء موجود در ليست کليک کنيد و سپس در صفحه بکشيد يک شي با توجه به

نوع انتخاب شما کشيده خواهد شد.

شي BOX

با فعال کردن اين گزينه شما مي توانيد يک جعبه در صحنه ترسيم کنيد.

در قسمت creation method ما دو نوع متدد خلق کردن داريم. يکي به روش مکعب (cube) و يکي به روش جعبه (BOX)

در قسمت keyboard شما مي توانيد بعد از وارد کردن اندازه ها و موقعيت

قرارگيري شي در صحنه دکمه create را زده تا يک شي در صحنه ايجاد شود.

در بخش parameters شما مي توانيد اندازه اشيا و تعداد خط هاي تشکيل دهنده يک شي را تعريف کنيد.

Segments  يا خط هايي که يک شکل را قطعه قطعه مي کنند و يک شي را به مربع

هاي مساوي تقسيم مي کند هر چه اين خط ها زيادتر باشد ميزان محاسبات زياد

شده در نتيجه سرعت سيستم گرفته مي شود ولي کيفيت کار بهتر خواهد شد. مجموعه

اين خط ها که سطح ها را ايجاد مي کنند يک شي بوجود مي آيد.

پارامتر Length تعيين کننده درازا و طول يک شي مي باشد.

پارامتر Width يا پهنا، عرض يک شي را تعريف مي کند.

پارامتر Height يا ارتفاع، بلندي و ارتفاع يک شي را تعريف مي کند.

به همين ترتيب Lengh segs خط هاي بخش هاي طولي. Width segs  خط ها و بخش هاي عرض Height segs خط ها و بخش هاي براي ارتفاع

گزينه Sphere

اين گزينه باعث خلق شدن يک کره مي شود.

قسمت creation method دو حال وجود دارد يکي Edge که به صورت لبه اي بابعث

خلق شي مي شود. و يکي به صورت center که به صورت مرکزي شي را خلق مي کند.

گزينه Radius ميزان شعاع يک شي را معلوم مي کند گزينه segment ميزان شبکه و خط هاي روي شي مي باشد.

گزينه Smooth باعث نرم شدن سطح شي مي شود.

با تغيير پارامتر hemisphere ما مي توانيم نيم کره اي را درست کنيم. فعال

کردن گزينه chap باعث که نيم کره ايجاد شده segment خود را از مقطع برش به

طرف شي از دست بدهد ولي گزينه sguash تعداد و segment را حفظ مي کند.

به وسيله slice on ما مي توانيم يک شي را برش دهيم يا قاچ کنيم.

شي cylinder

اين گزينه باعث مي شود که يک سيلندر يا استوانه ايجاد شود.

پارامتر Radius 1 قطر خارجي و اندازه تويوپ را تعيين مي کند.

پارامتر Radius2 تويوپ را چاق و توپر مي کند.

پارامتر Rotation باعث مي شود که تويوپ به سمت داخل يا خارج بچرخد

پارامتر Twist شي را پيچش مي دهد.

گزينه هاي موجود در بخش Smooth مي تواند شکل را به چهار حالت نرم سازد يکي

به صورت All که کلاشي نرم است و يکي به صورت Side که خط هاي تشکيل دهنده را

از کنار نرم مي کند. گزينه NoNe باعث مي شود که تمام نرمي شي از بين برود.

گزينه Sefment مي تواند خط هاي عمودي را دسته بندي نموده و نرم نمايد.

شي Teapot

اين گزينه مي تواند يک قوري را که به صورت نمادين در 3DS MAX ايجاد نمايد اين قوري يک سمبل براي 3DS MAX است

Teapo + part

اين قسمت مي تواند قسمت هايي از بدنه قوري را حذف نمايد.

شي  cohe

اين گزينه باعث مي شود که در صحنه يک مخروط کشيده شود اين مخروط را مي توان به دو صورت مرکزي center يا لبه اي (Edge) کشيد.

در بخش parameter گزينه 1Radius ميزان شعاع پاييني مخروط را تعيين مي کند و 2Radius ميزان شعاع بالايي مخروط را تعيين مي کند.

پارامتر Height ميزان ارتفاع مخروط مي باشد.

Height segments ميزان تعداد خط هاي تشکيل دهنده ارتفاع مخروط مي باشد.

Cap segments ميزان تعداد خط هاي دو سر استوانه را تعيين مي کند.

Side: ميزان خط هاي دور استوانه را تعيين مي کند.

شي Geosphere

اين گزينه مي تواند دايرهاي با توجه به ترسيمات و تقسيمات رياضي خلق کند.

شي Tube

اين گزينه شي را به شکل لوله خلق مي کند. توضيحات پارامترهاي اين گزينه مثل توضيحات قبل مي باشد.

شي Pyramid

اين گزينه باعث خلق يک هرم مي شود. توضيحات اين قسمت در قبل توضيح داده شده است.

شي Plahe

يک صفحه يک رو ايجاد مي کند به طوري که از يک سمت قابل ديدن مي باشد.

نسبت دادن رنگ به اشياء:

رنگ هايي که در 3DS MAX به اشياء نسبت مي دهيم از نوع واقعي هستند. اين

رنگها شامل 24 بيت اطلاعات بوده و تا 16 ميليون رنگ را ايجاد و پشتيباني مي

کند. براي نسبت دادن رنگ به اشياء از دو روش مي توان استفاده نمود. در روش

اول از پنجره object color استفاده مي کنيد که شامل دو پالت متفاوت رنگ

است. اين رنگ سطح شي را رنگ آميزي نموده و همان چيزي است که در رندر ديدگاه

مشاهده مي شود.

در روش دوم از پنجره object color استفاده مي کنيد که دامنه رنگ 24 بيتي را به اشياء نسبت مي دهد.

تمرين:

1) يک صحنه جديد ايجاد بنماييد.

2) يک جعبه (Box) خلق کنيد.

3) به پانل Modify برويد و رنگ روبه روي جعبه متن را کليک کنيد از رنگ هاي

موجود رنگي را انتخاب کنيد. اگر رنگي که مد نظر شما است در اين پالت رنگ

وجود نداشت مي توانيد گزينه Add custom color را بزنيد و رنگ مورد نظر خود

را انتخاب کنيد.

در اين پنجره چند مدل رنگ موجود است که توضيح خواهيم داد.

(HBV (Hue / Balance / Wniteness

اين مدل بهترين و طبيعي ترين روش ساخت رنگهاي دلخواه را در اختيار شما

قرار مي دهد . ابتدا يک رنگ اصلي (Hue) را انتخاب مي کنيد سپس مقدار تيرگي

يا روشنايي آن رنگ را تغيير مي دهيد تا رنگ دلخواه را به دست آوريد.

مدل رنگ (RGB (Red / Blue / Green

در اين مدل رنگ هاي اصلي قرمز و آبي و سبز را با يکديگر ترکيب کنيد تا رنگ

دلخواه را ايجاد نماييد. مي توانيد لغزنده هاي سفيد مقابل اين رنگها را

کليک نموده و جابجا نماييد يا اعداد بين 0 تا 255 را در فيلد عددي وارد

نماييد.

مدل رنگ (HSV (Hue /saturation / Value

در اين مدل رنگ از سه مولفه براي ساخت رنگ دلخواه استفاده مي کنيم.

پارامتر Hue رنگ اصلي را مشخص مي کند. پارامتر sat ميزان خلوص رنگ را تغيير مي دهد.

پارامتر value ميزان درخشندگي يا شدت رنگ را تغيير مي دهد.

تفاوتي ندارد که از کدام مدل رنگ استفاده مي کنيد هر تغييري که در يک مدل

ايجاد نماييد بي درنگ در ساير مدلهاي رنگ انعکاس مي يابد رنگ حاصله را در

نيمه سمت راست کادر خروجي رنگ مشاهده مي کنيد. در نيمه سمت چپ رنگ اصلي را

مشاهده مي کنيد.

تنظيم نرمالها و همواري اشياء

نرمالها بردارهاي عمود بر سطح شي مي باشند. نرمالها (Normal) در واقع

برداري است که مشخص مي کند روي سطح يا کنج به کدام طرف و پشت آن به کدام

طرف است. طرفي که نرمال به آن اشاره مي کند نشان دهنده سطح بيروني يک سطح

يا کنج است که همان طرف شي در رندر آشکار مي شود.

مي توانيد نرمالهاي يک شي را به روش دستي تغيير دهيد تا خطا هاي زمان مدل

سازي را براي مرحله رندر تصحيح نماييد. تنظيمات smoothing مشخص مي سازد که

يک سطح آيا با لبه هاي تيز (sharp) يا با سطوح هموار (sooth) رندر شود.

تنظيمات smoothing در واقع اعدادي هستند که به سطوح يک شي نسبت داده مي

شوند.

هر سطح از يک شي هر تعداد گروههاي هموار سازي حداکثر تا 32 گروه مي تواند

اختيار نمايد. اگر دو سطح داراي لبه مشترک بوده و گروههاي هموارسازي آنها

يکسان باشد و به عنوان يک سطح هوار رندر مي شوند. اما اگر گروههاي

هموارسازي آنها متفاوت باشد آنگاه لبه مشترک آنها به شکل گوشه (corner)

رندر مي شود. مي توانيد مقادير گروههاي هموارسازي سطوح را به روش دستي

تغيير داده و به همين دليل امکان متحرک سازي اين ويژگي در بستر زمان وجود

دارد.


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:34
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: samanes /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

خب دوستای خوبم........این تا اینجا فکر میکنم کافیه ....خوشحال میشم هرچقد کار میکنین واسم بفرستین.....راستی لطفا نظرتونو بگید..


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
شنبه 28 بهمن 1391 - 19:40
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

انتقال فایل 2بعدی Auto Cadبه 3ds Max

با اینکه این کار، کاری به نظر آسان به نظر میرسه،ولی یه ترفند کوچیک لازمه:

بعد از اینکه فایل Cad رو save کردیم،وارد برنامه 3ds-max میشیم، به مسیرFile/ Import میریم،گزینه

Files of type رو به AutoCAD Drawing *.DWG, *.DXF) تغییر میدیم.بعد فایل Cad رو که save

کرده بودیم رو انتخاب می کنیم.

در پنجره‌ای که باز می‌شه در قسمت Model Scale گزینه Rescale را فعال کرده و واحد مورد نظر را انتخاب

می کنیم.

کمی پیچیده به نظر میاد...ولی با یه بار امتحان عملی خیلی راحتتر یاد میگیرید.ولی حتما این کار رو

یه بار انجام بدین،چون به زودی به این کار احتیاج پیدا می کنیم.


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






شنبه 17 فروردین 1392 - 18:10
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 2 کاربر از 3digheh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elham20 / memari /
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

نقل قول از sedigheh

انتقال فایل 2بعدی Auto Cadبه 3ds Max

با اینکه این کار، کاری به نظر آسان به نظر میرسه،ولی یه ترفند کوچیک لازمه:

بعد از اینکه فایل Cad رو save کردیم،وارد برنامه 3ds-max میشیم، به مسیرFile/ Import میریم،گزینه

Files of type رو به AutoCAD Drawing *.DWG, *.DXF) تغییر میدیم.بعد فایل Cad رو که save

کرده بودیم رو انتخاب می کنیم.

در پنجره‌ای که باز می‌شه در قسمت Model Scale گزینه Rescale را فعال کرده و واحد مورد نظر را انتخاب

می کنیم.

کمی پیچیده به نظر میاد...ولی با یه بار امتحان عملی خیلی راحتتر یاد میگیرید.ولی حتما این کار رو

یه بار انجام بدین،چون به زودی به این کار احتیاج پیدا می کنیم.

البته صدیقه جون قبلش من بگم که اگه خواستن چیزی رو بیارن وارد مکس کنن باید بلوکش کنن و آگه میخوان پلان رو وارد مکس کنن بهتره جای در ها و پنجره ها رو پاک کنن و با rectangleدوباره مستطیل جدا بکشن بعد بلوک کنن بیارن..


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
یکشنبه 18 فروردین 1392 - 01:29
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 3 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: samanes / 3digheh / memari /
3digheh آفلاین



ارسال‌ها : 2455
عضویت: 16 /2 /1391
محل زندگی: تــــبریــــز
سن: 29
تشکرها : 2844
تشکر شده : 4889
نرم افزار 3d max

الهام جان امکانش هست این عکسا یکم کوچکتربشه؟یا مثلا لینکش وبذاری


امضای کاربر : باکمترین هزینه سرنوشتان را رقم  برنید!!!برای اطلاعات بیشتر رو عکس ها کلیک کنید.






یکشنبه 18 فروردین 1392 - 18:59
نقل قول این ارسال در پاسخ
elham20 آفلاین



ارسال‌ها : 4114
عضویت: 16 /9 /1391
محل زندگی: mashhad
سن: 20
شناسه یاهو: lili.water72@yahoo.com
تشکرها : 2397
تشکر شده : 3157
نرم افزار 3d max

http://8pic.ir/images/8vqie031qhcirgh8psjg.jpg

http://8pic.ir/images/5b22ezxwlk23wxgywdd5.jpg

http://8pic.ir/images/8swmlzlp7w73qsaqy0hl.jpg


امضای کاربر : [hr]لبخند بزن؛
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،
تجربه ثابت کرده است که گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهد.
یکشنبه 18 فروردین 1392 - 20:10
نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده: 1 کاربر از elham20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: eli /
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :