اكنچی استودیو؛دولبه روی هم قرار دادن. نمای جدید را روی نمای قدیمی بگذارید. یك چهره جدید، یك پوسته دوم.پوشش. نمای جدید را تا بالای بام، جایی كه آپارتمان در بالای ساختمان پیش آمده، جایی كه آپارتمان ها در بالای ساختمان همچون خانه ای روی تپه قرار گرفته اند، بیاورید. برای یك لحظه از آپارتمانها چشم پوشی كنید: نمای جدید ما را از یك لبه ساختمان بسط داده و آن را به نمای جدید جلوی آپارتمان ببرید، همانند پرده، شبیه یك صفحه نمایش.آشكار شدن. اكنون پرده را بكشید، پوسته را بكشید: لبه بالای پرده را بگیرید و آنرا به سمت پایین بكشید و به سمت پایین تاب دهید.
تا جایی كه اپارتمان با شبكه آجری خود آشكار می شود.كش آوردن. پرده را به پایین بكشید، پرده را به سمت بیرون بكشید. آن آویزه ای را در بالای ساختمان می سازد. قسمت بالای ساختمان یك بام پایه است كه به طرف پیاده رو حركت كرده است.بالا رفتن. به پایین به سطح طبقه همكف بروید، پرده را تا روی ورودی پاركینگ بكشید ، بالای ورودی راهروی داخلی، یك سایه بان را در بالای هر ورودی می سازد.غلتاندن. پرده از بالای ساختمان به صورت طومار می افتد ، همانند آهن موج دار. این مانند نورد كردن منظره، نورد كردن تپه ها و دره ها، در فراز جلوی ساختمان است: یك منظره در جانب خود.یك زندگی جدید: حالا كه نما در داخل و خارج نورد شده ، حالا كه نما در داخل و خارج نفس می كشد، حالا كه نما متورم شده، مردم می توانند درون نما جا گیرند. در زیر پوسته ساختمان در هر طبقه، یك سطح صاف، یك سطح شیبدار، یك بالكن ، از پنجره ای دور از یك طرف تا پنجره ای دور در طرف دیگر بگسترانید. از درون هر دفتر، مردم گام بر می دارند به طرف قسمت افقی جلوی پنجره و بر روی بالكن قدم می زنند ، مردم در فراز نما ، در سرتا سر نما راه می روند، این نمای مردم است. دوباره به پایین و به طبقه همكف بروید، هل دادن طومار برای ایجاد جایگاه ، مردم می توانند در اینجا بنشینند ، در پیاده رو ، در حصار نما.سطح رگه رگه، پوسته خال خال. نما تغییر مكان یافته از سطحی به سطح دیگر، یك سطح به صورت نوارهای پیچیده ، یك سطح از نقاط. بام آویزان، پایین هر پیچش، پوسته بالا رفته در بالای ورودی ها بر روی زمین: این سطوح صلب هستند ، آنها در برابر باران و برف محافظت می كنند. بالای هر پیچش همانند شبكه مش ؛ سایه در برابر خورشید ایجاد می كند ، صفحه ای برای حفظ حریم خصوصی می سازد.صورت عمومی، صورت خصوصی. سطح سخت ممكن است فولاد ضد زنگ آینه ای باشد؛ كه منعكس كننده ی محیط اطراف است ، محیط اطراف تاب دار شده است. و یا ممكن است رنگ شده باشد با رنگ های متنوع : رنگ منتقل می شود به صورت سطح تا خورده، رنگ منتقل می شود به عنوان سطح برخورد نور. شبكه ی مش معماری سوراخدار را می سازد. از خارج از گذرگاه با بدست آوردن یك نگاه اجمالی به درون.باز و بسته. شبكه مش از بافت فلزی است. انعطاف پذیر مانند پارچه. در درون دفتر، شخصی یك دكمه را فشار می دهد یا یك اهرم را می كشد: بافت فلزی جمع شده ، پیچش نما مانند یك دهانه باز می شود. فقط برای رساندن نور خورشید به قدر كافی، برای ایجاد حریم خصوصی باز می شود ، كه اگر شخصی بخواهد پرده را باز نماید می تواند آن را تغییر دهد، می تواند در طول روز منقبض و منبسط شود. یك دكمه، یك اهرم ،بخشی از نما را باز می كند. دكمه دیگر، اهرم دیگر ، بخش دیگری را باز می كند ، در كنار امتداد دهانه ، در سراسر نمای ساختمان، دهانه به صورت عریض تر باز می شود.پرده نمایش ، یك نما از فعالیت. قدم زدن بر روی بالكن، یك فرد درمیان تونلی از مش ، سایه های پیكره ها ، یك سایه بازی. سپس شكاف های تونل گشوده می شود: فردی از پشت یك پرده ظاهر می شود، فردی روی صحنه راه می رود.دوباره نوسازی، چهره آینده است. روی پشت بام نمای جدید به سمت گوشه چرخیده شده و در یكطرف ساختمان گسترش یافته. نمای جدید بر روی یك طرف ساختمان كه بی حفاظ گذاشته شده به عنوان بخشی از ویژگی های جدید بدست آمده در گوشه، به پایین می ریزد. نما كاری را در اینجا انجام خواهد داد اما ما هنوز نمی دانیم چیست. به جای چرخیدن به سمت پایین ساختمان ، آیا اینكه نما در اینجا در خود می پیچد، یك هدف را می سازد؟ خیال تونل بی پایان را می سازد ؟ آیا نما می بایست یك پارك عمودی در یك طرف ساختمان را جای دهد ؟ در عین حال، در مقابل ، چرخش نمای كنونی به روی نمای جدید كشیده خواهد شد. طومار گسترش خواهد یافت ، اما در عین حال تاب دار خواهد شد، تغییر خواهد كرد، به چیز دیگری تبدیل خواهد شد،آنها آینده را به منظور توسعه ی ساختمان های جدید خواهند داشت.
ما در نما؛ یك چهره جدید، یك پوسته دوم اكنچی استودیو؛
نما در نما؛ یك چهره جدید، یك پوسته دوم، اكنچی استودیو؛
نما در نما؛ یك چهره جدید، یك پوسته دوم، اكنچی استودیو؛
نما در نما؛ یك چهره جدید، یك پوسته دوم، اكنچی استودیو؛