loading...
پاتوق دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
نفر بعدی کیه؟؟؟ 2770 37698 maybody
نوشته ها و مطالب جالب و عجیب 38 3217 forouzan99
تابلو اعلانات (پانل) 572 14804 3digheh
معمــــــــاری چیستــــــ ؟ 28 2009 deconik
طراحی آشپزخانه، ایرانی-امروزی 10 4506 deconik
مشق عشق 46 3490 mhn1365
ایده و کانسپت در معماری جهان! 36 26988 ratingroup
کارگاه ماکت سازی(اموزش ساخت ماکت) 62 45538 deconik
طراحی نمای ساختمان 15 2971 alanddesign
سوال و جواب اجرایی، سازه ای وعمرانی 80 7363 javadfontom
مساجدوعبادتگاه ها 8 1465 arelagahi
کسی میتونه کمکم کنه؟!!! 311 8979 ghmahi
من 5سال دیگه!!! 49 2578 sh_arch
مصالح جدیدساختمانی 13 2877 3digheh
کیا غایبن؟؟؟ 543 10972 sana
زیباترین جملات من اینجاست 855 20514 kaka
زیبایی های معماری ایران!!! 82 8673 kaka
زیبایی های معماری نوین!!! 61 4673 3digheh
زیباترین جملات تصویری... 528 31414 3digheh
دنیایه دیتیل و انواع برش 18 6280 3digheh
اسم سنتی ایرانی دفتر معماری 12 56508 maybody
هرچه میخواد دل تنگت بگو.... 728 18344 3digheh
بیست سوالی!!! 975 15537 3digheh
اشعار شاعران این آّب و خاک 57 2787 3digheh
ترفند های اتوکد 7 11372 3digheh
شیت بندی وپرزانته کردن 51 9884 elham20
نرم افزار 3d max 38 2797 lovely
سوال جواب(فن وساختمان) 6 1085 lovely
خدایــــا شکر... 62 2677 lovely
سوال جواب معمارانه 121 5042 samanes
مجید میبدی بازدید : 551 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

سبک آسیایی در دکوراسیون منزل كه اغلب از آن به عنوان سبك شرقی نام برده می شود، سبكی است که شامل سبك های ژاپنی ، چینی ، ویتنامی و دیگر فرهنگ های شرقی است. از این رو که در بسیاری از دكوراسیون های شرقی ممکن است از عناصر دكوراسیونی موجود در فرهنگ های متعدد استفاده می شود، سبك آسیایی(شرقی) گلچینی از آیتم های موجود در دكوراسیون ملل شرقی است.

سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی

مهم ترین ویژگی های دكوراسیون شرقی


•    فنگ شویی: عنصری كه در دكوراسیون هایی با سبك شرقی بسیار زیاد رعایت می شود قوانین و اصول فنگ شویی یا همان استفاده از انرژی های موجود در فضاست. این عنصر می گویید تمام وسایل باید به نحوی چیدمان شوند و در دكوراسیون قرار گیرند كه بتوانند در زمینه تولید و انتشار انرژی های مفید در محیط نقش داشته باشند. این علم بر این اعتقاد است كه مكان و نحوه قرار دادن وسایل و استفاده از رنگ ها می توانند در كیفیت زندگی و شرایط روحی و جسمی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.


سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی
 

•    خلوت بودن و سادگی: سبك شرقی را می توان به عنوان ساده ترین و خلوت ترین نوع دكوراسیون قلمداد كرد. در این سبك نسبت به دیگر سبك های غربی تعداد وسایل كمتری در دكوراسیون به چشم می خورد و شعار اصلی این سبك تنها استفاده از وسایل مورد نیاز و ضروری در ساده ترین و ظریف ترین حالت ممكن است. این سبك بر روی قرار ندادن وسایل بلااستفاده به شدت تاكید می كند.

سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی
 

دكوراسیون ژاپنی و چینی

از آنجایی كه اشتراك فرهنگی در میان شرقی ها زیاد است، از این  ساختار اولیه سبك شرقی در حقیقت از ویژگی های دكوراسیون های ژاپنی و چینی تشكیل شده است. به ویژگی های مهم این دو نوع دكوراسیون توجه كنید.


سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی
 

دكوراسیون چینی

استفاده از رنگ های تیره و مبلمان و وسایل پر زرق و برق از ویژگی ها مهم در دكوراسیون های چینی است. هم چنین استفاده از نقوش اساطیری بر دیوار و نصب لوح های بزرگ در دكوراسیون چینی به خصوص نوع سنتی آن بسیار رایج است. تابلوهای هنری با طرح هایی شامل تصویر حیوانات نیز از دیگر عناصر مهم در دكوراسیون چینی است.


سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی
 

دكوراسیون به رنگ قرمز به ویژه برای اتاق نشیمن نیز یكی از پرطرفدار ترین حالات در دكوراسیون چینی است زیرا رنگ قرمز در فرهنگ چین نماد خوشبختی و موفقیت های بزرگ است. زرد و سبز نیز از رنگ های مهم در فرهنگ چین و به دنبال آن در دكوراسیون چینی هستند. در كل این نوع دكوراسیون یكی از زیباترین و شیك ترین انواع دكوراسیون ها در سبك شرقی (آسیایی) هستند كه طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهند.

سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی
 

دكوراسیون ژاپنی

در دكوراسیون ژاپنی بیشتر از رنگ های سرد و ملایم و وسایل ظریف و ساده استفاده می شود. در این نوع دكوراسیون استفاده از طبیعت مثل گیاهان, سنگ , چوب و نور طبیعی و ایجاد یك پیوستگی و رابطه محسوس بین فضای داخل و خارج خانه یك ویژگی مهم است. هم چنین وجود الیاف طبیعی در این دكوراسیون برای مثال در قالب پرده یكی از باید هاست.


سبك آسیایی در دكوراسیون داخلی
 

 در دكوراسیون ژاپنی تنها وسایلی قرار داده می شود كه وجود آن ها ضروری و الزامی است و وسایل بلااستفاده هرگز در چنین دكوراسیونی قرار داده نمی شود. هم چنین وسایل موجود در این نوع دكوراسیون نیز در ساده ترین و ظریف ترین حالت ممكن قرار می گیرند، از این رو این نوع دكوراسیون از نظر بسیاری از طراحان سبك غربی بسیار خالی و خلوت به چشم می آید.

نكته پایانی


چنانچه یكی از طرفدارای سبك شرقی در دكوراسیون خانه خود هستید، برای طراحی چنین دكوراسیونی علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی ها و نكاتی كه گفته شد می توانید از كتاب ها و مجلات دكوراسیونی كمك بگیرید و با خواندن مطالب مرتبط و دیدن عكس هایی از انواع دكوراسیون های شرقی ایده های مناسب و خوبی را در خصوص داشتن چیدمانی شرقی در خانه خود بدست اورید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معماری architecture معماری ایرانی persian architecture معماری اسلامی Islamic Architecture معماری سنتی ایران و جهان Traditional architecture of Iran and the world معماری و معنا Architecture and Meaning هندسه و معماری Geometry and Architecture تزئینات معماری ایرانی Iranian architectural decorations معماران ایرانی persian iranian architect معماری روز دنیا World Architecture معماران بزرگ دنیا The world's great architects. دکوراسیون داخلیdesign architecture decoration مقالات معماری Architecture Papers Architecture Articles Architecture essays طراحی معماری خانه های مسکونی residential طراحی معماری فضاهای تفریحی Architectural recreation طراحی معماری فضاهای خدماتی Architectural design service spaces طراحی معماری فضاهای درمانی Architectural design treatment spaces طراحی معماری فضاهای ویژه و خاص Architectural spaces or special طراحی معماری فضاهای تجاری Architectural design of commercial spaces طراحی معماری فضاهای مذهبی Religious architecture design space طراحی معماری فضاهای آموزشی Architectural design of educational facilities طراحی فضاهای نمایشگاهی Exhibition معرفی کتابهای معماری Introduction of Architecture Books مسابقات معماری Architecture Competitions معماری ارگانیک Organic Architecture معماری پایدار Sustainable Architecture عجایب معماری Architectural Wonders طراحی معماری المان و ورودی Architectural design elements and input نمونه پلان های معماری اجرایی Sample Implementation Architecture Plans نمونه پروژه های گروه معماری مهرازان میبد Group Projects architect architecture Meybod انجام پروژه های دانشجویی Student projects خرید پروژه های شما Purchase your projects نمونه پروژه های فروشی Projects for sale نمونه پاورپوینت های فروشی PowerPoint Sample Sale انجام پروژه دانشجویی سراسر ایران Student projects across Iran عمران Civil سازه های پیشرفته Advanced Structures ماشین آلات ساختمانی Construction Machinery نکات اجرایی ساختمان Executive Building Tips خلاقیت و نوآوری Creativity and Innovation خلاقیت و نو آوری در معماری Innovations in architecture طراحی های خلاقانه Creative design ایرانگردی و جهانگردی Traveling and Tourism معرفی نقاط دیدنی ایران The introduction of scenic spots in iran معرفی نقاط دیدنی جهان Introducing the world's Sights شهرسازی Urban نو آوری در شهرسازی Innovation in Urban طراحی شهری Urban Design plan elevation section پلان نما مقطع
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 987
  • کل نظرات : 155
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 6733
  • آی پی امروز : 213
  • آی پی دیروز : 285
  • بازدید امروز : 2,055
  • باردید دیروز : 5,856
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 7,911
  • بازدید ماه : 36,558
  • بازدید سال : 169,648
  • بازدید کلی : 3,838,502
  • کدهای اختصاصی