loading...
پاتوق دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
نفر بعدی کیه؟؟؟ 2770 37678 maybody
نوشته ها و مطالب جالب و عجیب 38 3216 forouzan99
تابلو اعلانات (پانل) 572 14801 3digheh
معمــــــــاری چیستــــــ ؟ 28 2006 deconik
طراحی آشپزخانه، ایرانی-امروزی 10 4505 deconik
مشق عشق 46 3489 mhn1365
ایده و کانسپت در معماری جهان! 36 26986 ratingroup
کارگاه ماکت سازی(اموزش ساخت ماکت) 62 45534 deconik
طراحی نمای ساختمان 15 2970 alanddesign
سوال و جواب اجرایی، سازه ای وعمرانی 80 7361 javadfontom
مساجدوعبادتگاه ها 8 1465 arelagahi
کسی میتونه کمکم کنه؟!!! 311 8975 ghmahi
من 5سال دیگه!!! 49 2577 sh_arch
مصالح جدیدساختمانی 13 2877 3digheh
کیا غایبن؟؟؟ 543 10970 sana
زیباترین جملات من اینجاست 855 20509 kaka
زیبایی های معماری ایران!!! 82 8672 kaka
زیبایی های معماری نوین!!! 61 4670 3digheh
زیباترین جملات تصویری... 528 31413 3digheh
دنیایه دیتیل و انواع برش 18 6277 3digheh
اسم سنتی ایرانی دفتر معماری 12 56507 maybody
هرچه میخواد دل تنگت بگو.... 728 18342 3digheh
بیست سوالی!!! 975 15531 3digheh
اشعار شاعران این آّب و خاک 57 2785 3digheh
ترفند های اتوکد 7 11372 3digheh
شیت بندی وپرزانته کردن 51 9882 elham20
نرم افزار 3d max 38 2795 lovely
سوال جواب(فن وساختمان) 6 1085 lovely
خدایــــا شکر... 62 2676 lovely
سوال جواب معمارانه 121 5040 samanes
شیما نشاط بازدید : 650 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

- 1     بالکن استخری

معماران برجهای ۳۷ طبقه ای بمبئی برای جذابتر کردن طرح خود ایده جالبی را بکار بردند, تبدیل بالکنها به استخرهای آکواریومی که با نام Aquaria Grande معروف شده اند. این طرح با همکاری معمار هنگ کنگی, James Law و یک شرکت معاملات املاکی هندی با نام Wadhwa Group بوجود آمده است. در این مجموعه ۲۰۰ واحد آپارتمانی, ۳ طبقه پارکینگ, یک ورزشگاه و یک سونا ایجاد خواهد شد.

استخر در بالکن - بالکن استخری



- 2     بالکن زیرزمینی:

همه ما تا کلمه بالکن را میشنویم به قسمتهایی که از بالای ساختمان بیرون آمده اند فکر میکنیم. در حالیکه در خانه ای در ژاپن, Yukiharo Suzuki خانه ای را طراحی کرده است که دارای یک بالکن زیرزمینی به شکل تونل میباشد.

بالکن زیرزمینی - برترین طرحهای بالکن

-  3    بالکن برج ویلیس:

مالکان برج ویلیس (برج Sears) بالکنی را در در این آسمانخراش نصب کرده اند که تماما از شیشه ساخته شده و به مراجعه کنندگان اجازه میدهد در ارتفاع ۱,۳۵۳ فوتی زیر پای خود را ببینند! به گفته طراحان این بالکن, هدف از این طرح این بوده است که بازدیدکنندگان احساس کنند بر روی شهر شناورند!


بالکن برج ویلیس (برج سیرز) - بالکن شیشه ای در ارتفاع

-   4   بالکنهای خانه VM:

خانه VM (VM House) دو ساختمان ساخته شده به شکل حروف V و M هستند. یکی از جالبترین ویژگیهای این ساختمانها, بالکنهای مثلثی شکل آنهاست که همانند تیغهای یک جوجه تیغی از ساختمان بیرون زده اند. البته جالب است بدانید زیبایی ظاهری تنها دلیل ایجاد این بالکنها نبوده بلکه دلیل اصلی ایجاد آنها بدین شکل, فراهم نمودن نور کافی برای طبقات زیرین بوده است. 

 

بالکنهای خانه VM - جالبترین ایده های بالکن


- 5     بالکنهای بلوکی:

تیم معماری Ofis Arhitekti برنده یک طرح ملی برای طراحی دو ساختمان در سواحل اسلوونیایی Izola شدند که هر کدام از این ساختمانها دارای ۳۰ واحد آپارتمانی – از سوئیتهای کوچک تا آپارتمانهای سه خوابه – هستند.

یکی از ایده های جالب در این طرح استفاده از بالکنهای بلوکی بود که با داشتن المانهای سازه ای خارجی, اجازه میدهد ساکنین در صورت تمایل از بالکنها به عنوان فضای بیشتر برای زندگی استفاده کنند. به دلیل کوچک بودن آپارتمانهای این مجموعه, استفاده از بالکنها به عنوان بخشی از فضای داخلی خانه بسیار کارآمد است.

بالکنهای بلوکی - جالبترین بالکنهای دنیا

 

- 6   بالکنهای فنجانی:

این بالکنها در واقع جنبه تبلیغاتی برای چای های شرکت Niimi دارند.

 

بالکن فنجانی - ایده جالب بالکن برای تبلیغات

 

- 7  بالکنی برای اتومبیل:

معماران آلمانی, Manfred Dick و Johannes Kauka , در نظر دارند با این طرح به مالکان اجازه دهند اتومبیل خود را در داخل بالکنهای خود پارک کنند. شما با اتومبیل خود وارد آسانسور مخصوص شده و دکمه بالا را فشار میدهید, سپس به طبقه مورد نظر رفته و از آسانسور به داخل بالکن میروید و اتومبیل خود را پارک میکنید!

 

بالکن برای اتومبیل

-  8  بالکنی به شیوه تخت خوابهای پارچه ای آویزان:

گروه طراحی G10 طرح جالبی را برای بالکنهای قابل حمل خود انتخاب کرده است. این بالکنهای قابل حمل بصورت تخت خوابهای پارچه ای/توری آویزان است که معمولا بین دو درخت نصب میشوند.

این بالکنها مخصوص شهروندان آمستردامی (هلند) طراحی شده اند. دلیل این امر عدم وجود بالکن در بیشتر آپارتمانهای این شهر بوده که البته با این طرح شهروندان آمستردامی میتوانند در بالکنهای خود بخوابند, کار کنند, به مطالعه بپردازند و یا از نور خورشید لذت ببرند! البته گفتنی است برای امنیت بیشتر, این بالکنها به همراه یک بروشور شامل موارد امنیتی به فروش میرسند!

بالکنی برای خانه های هلندی

- 9  بالکن پروژه مسکونی Noida:

Noida یک پروژه مسکونی است که با داشتن ۸۰ برج بلند و میانه مرتبه به یک شهر کوچک تبدیل شده است. این برجها دور یک پارک و یک زمین گلف واقع شده اند و برخی از این برجها مجهز به بالکنهای استخری خواهند شد.


بالکنهای مجتمع مسکونی NOIDA

 

- 10  بالکنهای کشویی:

بالکنهای کشویی که با نام Bloomframe balcony به فروش میرسند, توسط معماران Hofman Dujardin طراحی شده اند. این طرح توانست برنده جایزه طراحی نقطه قرمز سال ۲۰۰۸ شود. این بالکنها که از شیشه, آلومینیوم و فولاد ساخته شده اند در زمانی که قصد استفاده از آنرا ندارید به یک پنجره ساده تبدیل میشوند!

بالکن کشویی

بالکنهایی که همانند مورد ۱۰ (بالکن کشویی) تنها در زمانی که به آنها نیاز است ظاهر میشوند و سپس میتوانید آنرا جمع کنید!


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معماری architecture معماری ایرانی persian architecture معماری اسلامی Islamic Architecture معماری سنتی ایران و جهان Traditional architecture of Iran and the world معماری و معنا Architecture and Meaning هندسه و معماری Geometry and Architecture تزئینات معماری ایرانی Iranian architectural decorations معماران ایرانی persian iranian architect معماری روز دنیا World Architecture معماران بزرگ دنیا The world's great architects. دکوراسیون داخلیdesign architecture decoration مقالات معماری Architecture Papers Architecture Articles Architecture essays طراحی معماری خانه های مسکونی residential طراحی معماری فضاهای تفریحی Architectural recreation طراحی معماری فضاهای خدماتی Architectural design service spaces طراحی معماری فضاهای درمانی Architectural design treatment spaces طراحی معماری فضاهای ویژه و خاص Architectural spaces or special طراحی معماری فضاهای تجاری Architectural design of commercial spaces طراحی معماری فضاهای مذهبی Religious architecture design space طراحی معماری فضاهای آموزشی Architectural design of educational facilities طراحی فضاهای نمایشگاهی Exhibition معرفی کتابهای معماری Introduction of Architecture Books مسابقات معماری Architecture Competitions معماری ارگانیک Organic Architecture معماری پایدار Sustainable Architecture عجایب معماری Architectural Wonders طراحی معماری المان و ورودی Architectural design elements and input نمونه پلان های معماری اجرایی Sample Implementation Architecture Plans نمونه پروژه های گروه معماری مهرازان میبد Group Projects architect architecture Meybod انجام پروژه های دانشجویی Student projects خرید پروژه های شما Purchase your projects نمونه پروژه های فروشی Projects for sale نمونه پاورپوینت های فروشی PowerPoint Sample Sale انجام پروژه دانشجویی سراسر ایران Student projects across Iran عمران Civil سازه های پیشرفته Advanced Structures ماشین آلات ساختمانی Construction Machinery نکات اجرایی ساختمان Executive Building Tips خلاقیت و نوآوری Creativity and Innovation خلاقیت و نو آوری در معماری Innovations in architecture طراحی های خلاقانه Creative design ایرانگردی و جهانگردی Traveling and Tourism معرفی نقاط دیدنی ایران The introduction of scenic spots in iran معرفی نقاط دیدنی جهان Introducing the world's Sights شهرسازی Urban نو آوری در شهرسازی Innovation in Urban طراحی شهری Urban Design plan elevation section پلان نما مقطع
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 987
  • کل نظرات : 155
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 6733
  • آی پی امروز : 193
  • آی پی دیروز : 206
  • بازدید امروز : 1,188
  • باردید دیروز : 1,417
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 13,315
  • بازدید ماه : 28,310
  • بازدید سال : 161,400
  • بازدید کلی : 3,830,254
  • کدهای اختصاصی