loading...
پاتوق دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
نفر بعدی کیه؟؟؟ 2770 37676 maybody
نوشته ها و مطالب جالب و عجیب 38 3216 forouzan99
تابلو اعلانات (پانل) 572 14801 3digheh
معمــــــــاری چیستــــــ ؟ 28 2006 deconik
طراحی آشپزخانه، ایرانی-امروزی 10 4505 deconik
مشق عشق 46 3489 mhn1365
ایده و کانسپت در معماری جهان! 36 26986 ratingroup
کارگاه ماکت سازی(اموزش ساخت ماکت) 62 45534 deconik
طراحی نمای ساختمان 15 2970 alanddesign
سوال و جواب اجرایی، سازه ای وعمرانی 80 7361 javadfontom
مساجدوعبادتگاه ها 8 1465 arelagahi
کسی میتونه کمکم کنه؟!!! 311 8975 ghmahi
من 5سال دیگه!!! 49 2577 sh_arch
مصالح جدیدساختمانی 13 2877 3digheh
کیا غایبن؟؟؟ 543 10970 sana
زیباترین جملات من اینجاست 855 20509 kaka
زیبایی های معماری ایران!!! 82 8670 kaka
زیبایی های معماری نوین!!! 61 4670 3digheh
زیباترین جملات تصویری... 528 31413 3digheh
دنیایه دیتیل و انواع برش 18 6277 3digheh
اسم سنتی ایرانی دفتر معماری 12 56507 maybody
هرچه میخواد دل تنگت بگو.... 728 18342 3digheh
بیست سوالی!!! 975 15531 3digheh
اشعار شاعران این آّب و خاک 57 2785 3digheh
ترفند های اتوکد 7 11372 3digheh
شیت بندی وپرزانته کردن 51 9882 elham20
نرم افزار 3d max 38 2795 lovely
سوال جواب(فن وساختمان) 6 1085 lovely
خدایــــا شکر... 62 2676 lovely
سوال جواب معمارانه 121 5040 samanes
شیما نشاط بازدید : 649 پنجشنبه 08 فروردین 1392 نظرات (0)

1- آسمانخراش ساخته شده از کانتینرهای کشتی

این آسمانخراش ساخته شده از کانتینر توسط Luca D’Amico و Luca Teslo طراحی شده است. اسکلت آن بصورت نمایان است که در داخل آن کانتینر ها با آرایش راندوم در کنار یکدیگر چیده شده اند. در هر ۱۰۰ فوت یک پلت فرم بزرگ قرار داده شده است که بر روی این پلت فرمها فضای سبز و تفریحی در نظر گرفته شده تا حس یک شهر عمودی را ایجاد کند.


مزرعه طبقاتی

با توجه به رشد جمعیت مسلما تقاضای غذا بیشتر میشود اما برای فراهم کردن این تقاضا چه باید کرد؟ مطمئنا بر روی زمین فضای محدودی داریم پس بهترین راه حل حرکت به بالا است!

Lee Dongjin – Park Jinkyu و Lee Jeongwoo در این طرح یک مزرعه عمودی را به نمایش میگذارند. این طرح برای کره جنوبی کشیده شده است.

 

مجتمع مسکونی - تفریحی ساخته شده از سکوی نفتی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پس از تمام شدن نفت یک چاه نفت در دریا, سکوهای آن چه میشوند؟ Ku Yee Kee و Hor Sue-Wern از مالزی ایده جالبی برای این سکوهای متروکه دارند: آنها را به محل استراحت و زندگی تبدیل کنید! این دقیقا همان کاری است که این دو نفر در طرحشان انجام داده اند. این ساختمان ساخته شده از سکوهای نفتی متروکه از همه نوع انرژی سبز برای تامین برق مورد نیازش استفاده میکند.

آسمانخراشهای زیر زمینی - مجتمعهای مسکونی زیر زمینی

در طرح شهر زیرزمینی که توسط Fan Shuning  و Zhang Xin طراحی شده است معدنهای ذغال چین پس از استخراج کامل به محلی برای زندگی در زیر زمین تبدیل میشوند!


آسمانخراشی که بنا به تقاضای ساکنین رشد میکند!

این آسمانخراش خارق العاده با نام FLEX Mod طوری طراحی شده است که نیاز همه ساکنان را تامین کند. با این طرح هر کدام از ساکنین میتوانند فضای زندگی خود را به صورتی که تمایل دارند طراحی کنند و بدین صورت آسمانخراش رشد میکند.

آسمانخراش پاریس عمودی

Rochambeau Cyrille, Bertin Joel, Herizo Randrianarison طرح ” پاریس عمودی” را معرفی کرده اند. در این آسمانخراشها علاوه بر آپارتمانهای مسکونی, پارک – فروشگاه و دیگر امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.


آسمانخراش کندوی عسل

André Serpa, Bernardo Daupiás Alves, Egle Bazaraite, Jutta Rentsch,  و Marco Braizinha این آسمانخراش بتنی به صورت کندو زنبور عسل را طراحی کرده اند. در این آسمانخراش همه نیازهای بشر برای زندگی مدرن و شهری در نظر گرفته شده است. این آسمانخراش دارای سیستم جابجایی عمودی و افقی – واحدهای مسکونی – دفاتر اداری و تجاری – فروشگاه – رستوران و دیگر مجتمع  های تفریحی است.

آسمانخراش هامبورگ با طرحی استثنایی

آسمانخراش هامبورگ با توجه به قوانین و دستورالعملهای بسیار جدی شهرداری ساخته شده است. این آسمانخراش چند منظوره فضای مورد نیاز برای هتل – دفاتر اداری و واحدهای مسکونی را داراست. این آسمانخراش طوری طراحی شده است که از سر و صدای ترافیک آنرا ایزوله نگه دارد. معماران: Julia-Elise Hoins – Arnd-Benedikt Willert Klasing – David Blezinger و Nikolaus Turk

آسمانخراشهای آینده

این آسمانخراش با داشتن مزارع سرسبز عمودی باعث کاهش آلودگی محیط میشود. هدف طراح این آسمانخراش بوجود آوردن ساختمانهایی برای سال ۲۰۵۰ بود که جمعیت جهان بیش از ۹ میلیارد نفر خواهد شد. به همین دلیل نیاز به ساخت ساختمانهای سبز بیش از هر موقعی خود را نشان میدهد.

طراحان: Zsuzsanna Kiss-Gal -  Gergely Kiss-Gal – Margo Petro و Peter Debreczeni

 

 

آسمانخراش مونپلیه - یک آسمانخراش تمام سبز!

آسمانخراش مونپلیه با طرح شهرهای قرون وسطایی فرانسه طراحی شده است. از جمله امکانات سبز این آسمانخراش پنلهای خورشیدی – سیستم تصفیه آب – باغچه های معلق و توربینهای بادی است. معماران: Eric Gangaye – Frederic Velaye Andy – Alvin Pakeeroo – Yann Terrer و Thomas Liaigre

 

طرح آسمانخراش برای پایتخت پرو

شهر لیما – پایتخت پرو – جمعیتی در حدود ۱۰ میلیون نفر دارد. این آسمانخراشهای برای این شهر طراحی شده اند که در آنها با تبدیل آب شور به آب قابل کشاورزی فرصتهای شغلی کشاورزی بسیار زیادی فراهم شده است. طراحان: Luis Longhi – Christian Bottger و Carla Tamariz

 

 

آسمانخراشهای مدرن برای زندگی سنتی!

در این طرح به این موضوع توجه شده است که شهر بیت المقدس در اسرائیل (فلسطین اشغالی) فضایی برای رشد ندارد. به همین دلیل با ترکیب زندگی مدرن شهری و همچنین نیازهای کشاورزی معماران اسرائیلی Michael Leef  و Tahel Shaar این مشکل را حل کرده اند. مشکل دوگانه رشد جمعیت و کمبود منابع طبیعی.

 

 

آسمانخراش گرمابی در تایپه تایوان

آسمانخراش گرمابی در تایپه تایوان با گرفتن گرمای سیستم حمل و نقل به کمک رودخانه نزدیکش باعث بهبود کیفیت آب این رودخانه نیز میشود. این آسمانخراش توسط Wendy Teo Boon طراحی شده است.

 

 

آسمانخراش Porifera در پاریس

آسمانخراش Porifera در پاریس با گرفتن انرژی مورد نیازش از نور خورشید – باد و انرژی جنبشی یکی از هماهنگترین آسمانخراشها با محیط زیست است.  این آسمانخراش توسط Nicolas Jomain و Boriana Tchonkova طراحی شده است.

 

 

آسمانخراشی در وسط جنگل

آسمانخراش ساخته شده از ورقهای چوبی یک طرح آینده نگرانه  برای برزیل است. زمانی که جنگل زدایی یک مشکل بحرانی باشد.  طراحان: Thomas Kozelsky – Patrick Bedraf و Dimitrie Andrei Stefanescu


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معماری architecture معماری ایرانی persian architecture معماری اسلامی Islamic Architecture معماری سنتی ایران و جهان Traditional architecture of Iran and the world معماری و معنا Architecture and Meaning هندسه و معماری Geometry and Architecture تزئینات معماری ایرانی Iranian architectural decorations معماران ایرانی persian iranian architect معماری روز دنیا World Architecture معماران بزرگ دنیا The world's great architects. دکوراسیون داخلیdesign architecture decoration مقالات معماری Architecture Papers Architecture Articles Architecture essays طراحی معماری خانه های مسکونی residential طراحی معماری فضاهای تفریحی Architectural recreation طراحی معماری فضاهای خدماتی Architectural design service spaces طراحی معماری فضاهای درمانی Architectural design treatment spaces طراحی معماری فضاهای ویژه و خاص Architectural spaces or special طراحی معماری فضاهای تجاری Architectural design of commercial spaces طراحی معماری فضاهای مذهبی Religious architecture design space طراحی معماری فضاهای آموزشی Architectural design of educational facilities طراحی فضاهای نمایشگاهی Exhibition معرفی کتابهای معماری Introduction of Architecture Books مسابقات معماری Architecture Competitions معماری ارگانیک Organic Architecture معماری پایدار Sustainable Architecture عجایب معماری Architectural Wonders طراحی معماری المان و ورودی Architectural design elements and input نمونه پلان های معماری اجرایی Sample Implementation Architecture Plans نمونه پروژه های گروه معماری مهرازان میبد Group Projects architect architecture Meybod انجام پروژه های دانشجویی Student projects خرید پروژه های شما Purchase your projects نمونه پروژه های فروشی Projects for sale نمونه پاورپوینت های فروشی PowerPoint Sample Sale انجام پروژه دانشجویی سراسر ایران Student projects across Iran عمران Civil سازه های پیشرفته Advanced Structures ماشین آلات ساختمانی Construction Machinery نکات اجرایی ساختمان Executive Building Tips خلاقیت و نوآوری Creativity and Innovation خلاقیت و نو آوری در معماری Innovations in architecture طراحی های خلاقانه Creative design ایرانگردی و جهانگردی Traveling and Tourism معرفی نقاط دیدنی ایران The introduction of scenic spots in iran معرفی نقاط دیدنی جهان Introducing the world's Sights شهرسازی Urban نو آوری در شهرسازی Innovation in Urban طراحی شهری Urban Design plan elevation section پلان نما مقطع
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 987
  • کل نظرات : 155
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 6733
  • آی پی امروز : 172
  • آی پی دیروز : 206
  • بازدید امروز : 844
  • باردید دیروز : 1,417
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 12,971
  • بازدید ماه : 27,966
  • بازدید سال : 161,056
  • بازدید کلی : 3,829,910
  • کدهای اختصاصی