کلیسای وانک یا آمنا پرکیج نام کلیسایی است در محله جلفای اصفهان. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان میباشد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شدهاست.وانک در زبان ارمنی به معنی کلیسای جامع است.
این نوشتار خُرد است. با گسترش آن به ویکیپدیا کمک کنید.
عمارت تاریخ «هشت بهشت» نمونه اى از کاخهاى محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفویه است که در دوره شاه سلیمان در سال ۱۰۸۰ هجرى بنا شده است. کاشی کاری هایی که انواع حیوانات پرنده، درنده و خزنده برروی آن نقش بسته، از آثار این کاخ بشمار میآیند . از باغ وسیع «هشت بهشت» مقدار زیادى باقى نمانده ولى قصر تاریخى آن هنوز اثر ارزنده و جالبى است که پس از انقلاب پارکى در اطراف آن ساخته شده است.
این مسجد که در ضلع جنوبى میدان امام قرار دارد در سال ۱۰۲۰ هجرى به فرمان شاه عباس اول در بیست و چهارمین سال سلطنت وى شروع شده و تزئینات و الحاقات آن در دوره جانشینان او به اتمام رسیده است.معمار مهندس آن استاد علىاکبر اصفهانى و ناظر ساختمان محبعلى بیک الله بوده اند.
مسجدى در اصفهان در میان هزاران مسجد لاجوردى این شهر، رو به آفتاب نشسته و تماشاگر گذر تاریخ است که به تعبیر باستان شناسان خارجى به سختى مى توان ساخت این بنا را محصول دست بشر دانست.
این مکان یکی از مهمترین و زیبا ترین آثار باستانی سرزمین همیشه جاوید ایران است که آثار شگفت انگیزی را از دوران عیلامی , هخامنشی و ساسانی را در خود جای داده است

نکاتی مهم و مفید از
عناصر جزئیاتــــ ساختمانـــــــی.
پل ورسک حدود ۷۵ سال پیش در شهرستان سوادکوه استان مازندران ساخته شد. از شگفتیهای ساخت این پل عدم استفاده از هیچ سازه فلزی در ساخت آن است. این پل در مسیر راه آهن سراسری شمال - جنوب و در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد. این پل دو كوه عظیم و سختگذر عباسآباد را به هم متصل میکند
کوکیل هان" با طراحی بیمارستان سیار به دنبال راه حلی برای ارائه کمک به قربانیان بلایای طبیعی مانند: سیل ، زلزله ، سونامی و طوفان بود.
بیمارستان سیار می تواند به هر بخشی از جهان از جمله مناطق صعب العبور در عرض چند ساعت از طریق بالگرد و یا در مقیاس های بزرگتر توسط کشتی منتقل و به ارائه خدمات پزشکی به افراد نیازمند اقدام نماید.
گوشه ها در برخی از سخت ترین و دشوارترین فضاها در اطراف هر خانه طراحی شده است .آنها فضای کامل برای مخزن برخی چیزها در قفسه ها است. تعداد کمی از سیستم قفسه سازی در گوشه دیوار برای نقاطی است که این سیستم قفسه را می توان در آن جا آویزان کرد که توسط “ویلیام فنی” به طور خاص و سفارشی طراحی شده است .
تزئین دیوارها نقش بسیار مهمی در زیبایی محیط دارد.
امروزه متریال های بسیار متنوعی برای پوشش دیوارها به کار می رود، اما با این حال، ما هر روز شاهد ابتکارات جدید و تولید محصولات نوین در بازار هستیم. یکی از جدیدترین پوشش های دیوار، پنل دیواری هگزاگون و یا به عبارتی پنل دیواری شش گوش است.
این فضا که شبیه به رویا میماند در یک ترکیب فضایی و در مقیاسی بزرگ ذهن ما را به چالش میکشاند.

«لحاف کیهانی» از آخرین سازههای معماری است که توسط این گروه ساخته شده که بین مصرفکننده و محیط پیرامون تعامل برقرار میکند.
مصالحى که در ایجاد بناهاى ایرانی بکار مى رفته متنوع است. هدف از تشریح مصالح سنتى این است که اولاً با فرهنگ و سابقه این مصالح که امروزه بطور مؤثر در ساختمان هاى مورد استفاده است آشنا شویم و نحوه تهیه آن را بدانیم. این مصالح عبارتند از: خشت، آجر، آهک، گچ، سنگ، چوب، خاک، ماسه، ملات، قیر، فلز، رنگ، شیشه.
آیا شما هم عاشق رنگهای مختلف چوب می باشید؟ اما به دلیل هزینه زیاد از استفاده از آن در دکوراسیون منزلتان منصرف شده اید؟ نگران نباشید ما به شما اموزش میدهیم که خودتان این طرحهای زیبا را اجرا کنید.

طراحی داخلی یا (Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها به منظورانجام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار است. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می شود. این فضاها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخ گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت های ما در آن صورت می گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می دهد. براین اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلن قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.
آن چه مشاهده می کنید کانسپتی است برای تئاتر/ موزه /هتل ، که به صورت یک جزیره مصنوعی، درون یک جزیره دیگر ساخته شده است و توسط چند پل کوچک به خشكی متصل میشود.
نمای ظاهری ان بی نهایت گیرا، فاخر و جذاب می باشد.حسی که معماری این بنا القا می کند نیز بسیار شبیه به حسی است که مشاهده یک جواهر در بیابان به مخاطب انتقال می دهد.
كنتراستی که اثر با محیط خالی اطرافش ایجاد می کند، به برجسته نمودن ظرافت بنا و یگانگی ان كمك كرده است . بازتاب اب محاط کننده بنا نیز نقش مهمی در ادراک بنا هم از دور و هم از نزدیك ایفا می کند.
مسجد سنجكلر در منطقه بويوك جكمج ، واقع در حومه شهر استانبول ، با هدف پرداختن به مسئله اصلي طراحي مسجد بوسيله دوري جستن از بحث هاي عام معماري مذهبي و تمركز بر جوهره اصلي فضاي روحاني طراحي شده است.
پروژه در مرغزاري وسيع با چشم اندازهايي زيبا كه از حومه شهر و بزرگراه كنار آن جدا شده ، قرار گرفته است. ديوارهاي بلند اطراف پارك در حياط فوقاني مسجد، مرزي واضح ميان دنياي شلوغ و پر هرج و مرج بيروني و فضاي آرام درون پارك عمومي را رسم مي كنند. تاج سايبان ، تنها عنصر بصري معماري قابل رويت از بيرون پارك مي باشد ؛ بناي اصلي مسجد در زير همين سايبان قرار گرفته است و مي تواند به سهولت به حياط فوقاني دسترسي داشته باشد. ساختمان به طور كامل با توپوگرافي سايت درآميخته و جهان خارج ار آن همچون حركتي از سايت ديده مي شود .
براي ورود به مسجد بايد از تپه ها پايين بياييد و از ميان ديوارها به آن راه يابيد. فضاي داخلي، همچون غاري ساده شما را در بر مي گيرد تا در اين فضاي پر هيبت و الهام بخش دعا كنيد و با خداي خود تنها باشيد. شكاف ها و شكستگي هاي ديوار، نمازگزار را به سوي قبله و محل عبادت راهنمايي مي كنند و اجازه مي دهند كه نور خورشيد، فضاي داخلي را بيالايد.
اين پروژه، نقش كشش ميان ساخته ي دست بشر و طبيعت را كامل مي كند. اين تباين از پله هاي سنگي طبيعي شروع شده و با شيب دشت همراه مي شود و با پوشش نازك بتن مسلح دالها و سايبان 6 متري آن به اين جدال دوگانه مي پردازد.
تعداد صفحات : 9